Mobiili

Kaksi suurta trendiä: Tähän väliin Nokia-puhelimet iskevät

Julkaistu:

Nokia-puhelimet
Nokia-puhelinten terävin kärki on jatkossakin keskisarjassa.
Nokia-puhelimia valmistava HMD Global aikoo satsata jatkossakin kaikkein eniten keskihintaisiin puhelimiin. Yhtiö kertoi aikeistaan puhuessaan lehdistölle uudessa pääkonttorissaan Espoon Leppävaarassa.

– Keskiluokka on jatkossakin painopisteemme, ja fokuksemme on siellä. Useimpien tulot eivät ole kaksinkertaistuneet viimeisen kahden vuoden aikana, sanoo HMD Globalin Länsi-Euroopan-johtaja John French.

French viittaa siihen, että lippulaivapuhelimien hinta on noussut rajusti viimeisten vuosien aikana.

– Lippulaivalaitteen ostaminen on reilusti aiempaa kalliimpaa, mutta ihmisillä ei silti ole aiempaa enemmän rahaa käytettävissään.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Lue lisää:
– Puhelimien ostamisessa on kaksi suurta trendiä. Ensimmäinen on se, että puhelimen käyttöikä on noussut 21–23 kuukaudesta 28 kuukauteen. Toinen on se, että puhelimien keskimyyntihinta on noussut, French sanoo.

French käyttää Nokia-puhelimista ilmausta ”luxury for less” (luksusta halvemmalla). HMD on kokeillut onneaan huippupuhelinten sarjassa Nokia 8 Siroccolla, mutta siitä ei muodostunut varsinaista myyntihittiä. Tämä saattaa selittää valmistajan halua pystytellä puhelimien kuninkuusluokan ulkopuolella.
French korostaa sitä, että ihmiset ovat aiempaa tietoisempia sellaisista asioista kuin Android-versionumero. Lisäksi HMD:n yksi tärkeimmistä markkinointikanavista ovat kaverisuositukset. Johtajan mukaan käyttäjät ovat keskimäärin erittäin tyytyväisiä puhelimiinsa.

Nokia-puhelimia on toisinaan kritisoitu siitä, että niiden pelkistetty ”puhdas” Android jättää valmistajalle vähän erottautumisen keinoja. HMD:n tuotemarkkinointijohtaja Neil Broadley on eri mieltä.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

– Näppituntuma, ei turhia ohjelmia, turvallinen, ainoa maailmanlaajuinen eurooppalaisbrändi puhelimissa, Zeiss-optiikka, jokapäiväinen käyttöarvo, kuten akkukesto... Broadley luettelee.

Perinteisesti puhelimia julkaistaan ennen joulua ja kesää, jotka ovat suuria myyntisesonkeja. Nokia-pomot vihjailevat halusta murtaa tämä kaava.

– Ensimmäinen vuosineljännes on perinteisesti hiljaista aikaa uusien laitteiden kauppoihin tuomisen suhteen. Sekin on meille suuri mahdollisuus, Broadley sanoo.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt