Mobiili

Uskomaton hinta-laatusuhde – tästä puhelimesta puhuvat nyt kaikki: ”Tuomme myyntiin Suomessa”

Julkaistu:

Älypuhelimet
Xiaomi Poco F1 tehtiin "nörttejä" kuuntelemalla, The Verge kirjoittaa. DNA tuo puhelimen piakkoin myyntiin Suomessa.
Yllä olevalla videolla tutustutaan Xiaomin ensimmäisten joukossa Suomeen tulleeseen Mi Mix 2S -huippupuhelimeen.

Maailman suurimpiin lukeutuva, mutta Suomessa verrattain huonosti tunnettu, puhelinvalmistaja Xiaomi on saanut monet intoutumaan uuden puhelimensa takia. Pocophone F1, tai lyhyemmin Poco F1, yhdistää tehot ja edullisen hinnan uskomattoman tehokkaasti – ainakin paperilla.

Poco F1:stä kirjoittaa muun muassa The Verge. 6,18-tuumainen Android-puhelin on ulkoisesti muovinen ja joiltakin osiltaan hieman vanhanaikainen, mutta samaan aikaan siinä on tehokas Snapdragon 845 -suoritin ja tehokas 4000 mAh:n akku. Grafiikkaa rouskuttaa Qualcomm Adreno 630, jonka pitäisi ajaa esimerkiksi PUBG-peliä sulavasti.

Ensin Intiassa tarjottava puhelin lähtee kaupasta noin 260 eurolla, mikä on vähemmän kuin mitä Xiaomi pyytää monesta muusta jo valmiiksi aggressiivisesti hinnoitellusta puhelimestaan, The Verge huomauttaa.

Suomeen Xiaomin puhelimet saapuivat vasta hiljattain. DNA alkoi myydä kiinalaisvalmistajan puhelimia kesäkuussa aloittaen Redmi 5-, Redmi 5 Plus-, Mi A1- ja Mi Mix 2S -laitteista.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Lue lisää: Jättivalmistajan puhelimet myyntiin Suomessa tänään – tätä on tarjolla

DNA vahvistaa, että myös Poco F1 on tulossa.

– Kyllä olemme tuomassa sen syksyn aikana Suomeen myyntiin, kunhan Eurooppaan ja Suomen-markkinoille sopiva versio valmistajalta valmistuu, kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

Hinta arvoitus

Suomeen tuleva versio on suomenkielinen ja myös oppaat ovat suomeksi. Aavikko ei takaa, että puhelin hinnoitellaan Suomessa yhtä aggressiivisesti kuin esimerkiksi Intiassa.

– Emme osaa vielä sanoa, mikä se hinta täällä eurooppalaisilla markkinoilla tulee olemaan. Uskomus on, että sama hinta-laatusuhde toteutuu täälläkin, mutta kuinka voimakkaasti, sitä ei osata sanoa vielä.

Aavikon mukaan Xiaomi pysyy tiukasti DNA:n valikoimissa, joskin kuluttajat eivät ole vielä täysin heränneet merkin olemassaoloon.

– Niihin liittyi patoutunutta kysyntää, mutta brändi on edelleenkin tuntematon Suomessa. Menee aikaa, ennen kuin suuri yleisö millään tasolla tunnistaa merkkiä, Aavikko arvioi.

Xiaomin Intian tuotejohtaja Jai Mani kertoi The Vergelle, että Poco F1 suunniteltiin lukemalla fanien toiveita Redditistä. Siellä valiteltiin, että "olemme nörttejä, kukaan ei kuuntele meitä". Nämä kommentit kuitenkin saivat Xiaomin lisäämään puhelimeen tehokkaan suorittimen ja ison akun.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt