Xiaomi pysyttelee pois Applen ja Samsungin kotimarkkinoilta - Mobiili - Ilta-Sanomat

Uusi kiinalainen älypuhelinyritys laajentaa muihin BRIC-maihin

Kiinalainen Android-älypuhelimiin keskittynyt Xiaomi aikoo laajentaa markkinointinsa 10 maahan. Se tavoittelee ostajia edullisille älypuhelimilleen ennen kaikkea muissa BRIC-maissa.

Xiaomin MI3 ei häviä kilpailijoille suoritustehossa.­

24.4.2014 11:38 | Päivitetty 24.4.2014 11:39

Xiaomi, joka toimii tällä hetkellä Manner-Kiinan lisäksi Taiwanissa, Hongkongissa ja Singaporessa, laajentuu Brasiliaan, Venäjälle ja Intiaan. Viimemainitut muodostavat Kiinan kanssa suurten kehittyvien maiden BRIC-ryhmän.

Toimitusjohtaja Lei Junin mukaan tämän vuoden laajentumiskohteita ovat myös Turkki ja Meksiko useiden Itä-Aasian maiden lisäksi, Engadget kirjoitti.

Xiaomi vauhdittaa kansainvälistymistään myös lyhentämällä verkko-osoitteensa muotoon Mi.com.  Se sopii hyvin yhteen yrityksen älypuhelinten MI2 ja MI3 -nimien kanssa.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?