Voittaja seulottiin yli sadan ehdokkaan joukosta. Osallistujille jaettiin tunnustusta kolmessatoista eri sarjassa, kuten paras peli sekä paras hyöty- ja asiointipalvelu.
– Taso oli korkea. Tällainen laajalla rintamalla toteutettu kilpailu ja sen osallistujilleen tarjoama näkyvyys innostavat muitakin kehittämään huippupalveluita, mobiilipalveluiden tuottajien yhdistyksen Teleforum ry:n toimitusjohtaja Juhani Kivikangas uskoo tiedotteessa.
Tuomariston puheenjohtajana toiminut viestintäministeri Pia Viitanen ennustaa Suomen menestymisen perustuvan jatkossa entistä enemmän palveluiden tuottamiseen.
– Tämä kilpailu on osoittautunut hyväksi keinoksi nostaa esiin laadukkaita palveluita, ja aikaisemmat voittajat ovat pystyneet hyödyntämään kilpailumenestystään myös kansainvälisesti. Erityisen ilahduttavaa on todeta, että paljon palstatilaa saaneen pelialan huikean menestyksen lisäksi Suomesta löytyy laaja kirjo hyvinkin erilaisiin arkielämän tarpeisiin vastaavia palveluita, joilla myös on globaalia menestyspotentiaalia, Viitanen sanoo.
Kilpailu toteutettiin Teleforum ry:n, Teknologiateollisuus ry:n ja useiden elinkeinoelämän toimijoiden yhteistyöllä.
Tarkemmat tiedot voittajista ja tuomariston perustelut voi lukea kilpailun sivustolta.
Sarjat ja voittajat
Kilpailun pääpalkinto, suurimman kansainvälisen potentiaalin omaava palvelu: Math Elements
Hyöty- ja asiointipalvelut: Jongla
Kuluttajapalvelut: Nimenhuuto.com
Oppimista tukevat palvelut: Punainen Risti -sovellus
Pelit: Hill Climb Racing
Start up -yrityksen tarjoamat kuluttajapalvelut: BlindSquare
Parhaiten mobiilia toiminnassaan hyödyntävä yritys: Sanoma (Digitodayn kustantaja)
Paras yrityksen tuottavuutta tai tehokkuutta parantava palvelu: Meeting Assistant
Parhaiten mobiilia palveluissaan hyödyntävä julkisen sektorin toimija: Helsinki Airport (Finavia)
Android-sovellukset: Spot Digger
Html 5 -kuluttajapalvelut: Toto-mobiili
Windows 8 -sovellukset: Linnanmäki
Windows Phone -sovellukset: Joining Hands 2