Mobiili

Applen iPod Touch harppasi mobiilimainoksissa

Julkaistu: , Päivitetty:

Mobiilimainosten lukeminen Applen iPhoneilla ja etenkin iPod Toucheilla lisääntyi hyppäyksenomaisesti joulukuussa.


Mainoksia yli 6000 mobiilisivustolle noin 160 maassa eri puolilla maailmaa välittävä AdMob huomasi joulukuun raportissaan (pdf), että etenkin iPod Touchien osuus mainosten luennassa tuplaantui jouluna yhdessä yössä. Luku myös pysyi korkealla koko loppukuun.

Koko joulukuussa iPod Touchilla luettiin AdMobin verkostossa mobiilimainoksia 3,4-kertaisesti marraskuuhun verrattuna.

Applen iPod Touchit eivät kuitenkaan ole mukana AdMobin mobiilipuhelimilla luettavien mainosten tilastoinnissa. Niissä Symbian-puhelinten osuus maailmanlaajuisesti oli  41 prosenttia ja jopa yli 90 prosenttia Afrikassa ja Aasiassa.

Euroopassa ja Latinalaisessa Amerikassa iPhone alkaa kuitenkin alkaa jo haastaa sitä. Globaaleissa luvuissa iPhone on kakkosena 32 prosentin osuudella. Seuraavina ovat RIM 10 ja Windows yhdeksällä prosentilla.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Yhdysvalloissa iPhonen osuus oli jo 48 prosenttia, kun vielä toukokuussa se jäi yhdeksään prosenttiin. Yhdysvalloissa Symbian häviää AbMobin tilastoissa kahden prosentin osuudellaan niukasti jopa vain kaksi kuukautta markkinoilla olleelle Androidille.

Kakkonen USA:ssa on RIM 19 prosentilla perässään Windows 15 prosentilla ja Palm yhdeksällä prosentilla.

Kommentit

    Näytä lisää