Mobiili

LG änkeää halpispuhelinten markkinoille

Julkaistu: , Päivitetty:

Korealainen kännykkävalmistaja LG aikoo haastaa Nokian kehittyvien markkinoiden halpismalleissa.


Matkapuhelinvalmistaja LG aikoo tuoda tuoda kevään aikana markkinoille puhelimia, joiden avulla se toivoo haastavansa kännykkäjätti Nokian sen kotikentällä, kehittyvillä markkinoilla.

Samaan aikaan LG yrittää säilyttää asemansa kehittyneemmissä puhelimissa, sanomalehti The Korea Times kertoo

Korealaisvalmistajan mukaan se on saanut kaupaksi viisi miljoonaa kappaletta joulukuussa 2007 myyntiin tullutta Viewty-kosketusnäyttöpuhelinta.

Panoksia
Kiinaan


Viime vuoden lopussa LG kertoi satsaavansa tänä vuonna enemmän Nokian hallitsemiin Kiinan markkinoihin.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

LG Mobile Chinan varajohtaja Jin Kai kertoi Beijing Timesille, että yhtiö aikoo investoida Kiinan kännykkämarkkinoihin miljardia yuania tänä vuonna, uutistoimisto Xinhua raportoi.

Rahat on tarkoitus käyttää LG:n matkapuhelinten jälleenmyyntiverkoston laajentamiseen sekä tuotteiden markkinointiin Kiinassa.

Guangzhou Postel Mobile and Telling -jakelijan kanssa tekemänsä sopimuksen mukaan LG:n myyntipisteiden määrä Kiinassa kasvaa tänä vuonna 7000:sta 13 000:een.

LG aikoo myös kasvattaa uusien puhelintensa valikoimaa 20 vuosittaisesta mallista 60 malliin.

LG kompasteli kehittyvillä markkinoilla viime vuoden kolmannella neljänneksellä.

Tuolloin maailman suurin matkapuhelinvalmistaja Nokia arvioi myyntinsä Kiinassa kasvaneen heinä–syyskuussa viisi prosenttia vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna. 

Kiinan älypuhelinmarkkinoilla Nokian osuus oli markkinatutkimusyhtiö CCID Consultingin mukaan heinä–syyskuussa peräti 69 prosenttia. Saman lähteen vuoden 2007 lopulla julkistaman tiedon mukaan Nokian osuus Kiinan matkapuhelinten kokonaismarkkinoista oli 33 prosenttia.

Kommentit

    Näytä lisää