Mobiili

Elisan hätätekstiviestijärjestelmä välitti tietoa Thaimaahan

Julkaistu: , Päivitetty:

Elisan viranomaiskäyttöön suunniteltua massatekstiviestiprosessia hyödynnettiin viikonloppuna Finnairin asiakasviestinnässä.
Finnair pyysi virka-apua Elisalta massatekstiviestien lähettämiseksi Thaimaan alueen lentoasiakkaille.

Massatekstiviestiprosessi käynnistettiin lauantaina aamupäivällä, jolloin Finnairin matkustajatietojen yhteydessä oleviin matkapuhelinnumeroihin lähetettiin tilannetietoa.

Tekstiviesteissä Thaimaan matkustajia ohjattiin siirtymään Finnairin tiedotuskanavien piiriin sekä tiedotettiin lentoihin liittyvistä muutoksista.

Viesteillä halutaan varmistaa, että matkustajat saavat riittävästi informaatiota tilanteesta. Tarvittaessa Finnair ja Elisa jatkavat massatekstiviestien lähettämistä kunnes tilanne Thaimaassa rauhoittuu.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

- Finnairin virka-avunpyyntö on erinomainen esimerkki siitä, miten nopeasti voidaan toimia muissakin kuin kriisitilanteissa. Avunpyyntö osoittaa Finnairin halun palvella asiakkaitaan. Samalla se tarjosi Elisalle mahdollisuuden koekäyttää viranomaisille suunnattua palvelukokonaisuutta, viikonloppuna Elisan puolelta asiaa koordinoinut myyntijohtaja Kalevi Westerlund kertoo tiedotteessa.

Massatekstiviestiä tullaan Elisan mukaan hyödyntämään jatkossa myös sen omassa asiakastiedotuksessa vakavissa verkkovikatilanteissa.

Kommentit

    Näytä lisää