Mobiili

Blyk sai 40 lisämiljoonaa sijoittajalta

Julkaistu: , Päivitetty:

Nokian entisen johtajan Pekka Ala-Pietilän vetämä mobiilimainonnalla elävä operaattori Blyk on saanut 40 miljoonan euron raharuiskeen sijoittajiltaan. Uusi pääoma käytetään nykyisten toimintojen ja kansainvälisen laajentumisen rahoittamiseen.
Pekka Ala-Pietilän ja Antti Öhrlingin  perustama Blyk keräsi vuodessa Britanniassa 200 000 nuorta tilaajaa, jotka tiettyyn rajaan asti ilmaisen matkapuhelinpalvelun vastineeksi ottavat vastaan kohdennettua mainontaan. 

Operaattori ilmoittaa nostaneensa mainosasiakkaittensa lukumäärän 180:een. Tavoitteena on saada 200 mainostajaa vuoden loppuun mennessä.

Uusi konsepti ei kuitenkaan ole irrottanut Blykiä talouden lainalaisuuksista. Toimitusjohtaja Ala-Pietilän mukaan yhtiö tuntee maailman finanssimaailman tilanteen.

-  Samaan aikaan kun olemme saanut uuden sijoituksen, olemme ottanee päättäväisiä askeleita kulujen leikkaamiseksi ja organisaation virtaviivaistamiseksi.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Ala-Pietilä ei kerro yksityiskohtia supistuksista, mutta Financial Timesin mukaan Blyk on supistamassa työvoimaansa nykyisestä 60 työntekijästä.

Blyk on myös käynnistänyt uuden kumppanuusohjelman, jonka se uskoo yhdessä uudelleenorganisoinnin kanssa lisäävän yrityksen joustavuutta ja nopeutta käyttää hyödyksi uusia kasvumahdollisuuksia ja globaalia mediamallin kysyntää.

Blykin uudessa mallissa se ei pyri tekemään kaikkea itse vaan partneroituu operaattorien ja kustantajien kanssa.

Kommentit

    Näytä lisää