Mobiili

Mobiilibannereita mitataan 400 000 suomalaisella

Julkaistu:

Tietoliikenteen ja tietotekniikan keskusliitto FiCom ry käynnistää tänään kuukauden pituisen mobiilimarkkinointipilotin.


Mobiilimarkkinointipilotin aikana seurataan 12 mainostajan bannereiden saamia klikkauksia kolmen mobiilioperaattorin eli DNA:n, Elisan ja Soneran mobiiliportaaleissa.

Markkinointipilotin toteuttaa More Mobile Relations Finland Oy. Pilottijakson jälkeen Idean Oy analysoi saadut tulokset. FiCom julkaisee tutkimustulokset tammikuussa 2009.

Hankkeen tarkoituksena on selvittää, miten bannerimarkkinointi toimii tällä hetkellä mobiili-internetissä, miten paljon mainoskampanjat saavat huomiota eli klikkauksia ja miten hyödyllisenä mainostajat itse kokevat mobiilimainonnan.

Operaattorit ovat antaneet pilotin käyttöön portaaleistaan kaikkiaan 1,4 miljoonaa mainosnäyttöä noin 400 000 eri kävijän katsottavaksi kuukauden aikana.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Pilotissa ovat mukana seuraavat mainostajat ja mainoskampanjat: Helsinki.mobi ("Mobiili kaupunkiopas"), HP ("Voita HP 2133 Miniläppäri"), Microsoft, MSN mobiili ("Mese ja Meili"), MOT Kielikone ("Mot Mobile Dictionaries"), Oriflame ("Wellness Oriflame: Voita Oriflame -tuotepaketti"), Paulig ("Voita laadukas espressolaite"), Quiksilver ("Liity kanta-asiakkaaksi"), Teboil ("Missä on lähin Teboil? Voita menovettä!"), Unicef ("Osallistu kilpailuun ja voita"), Valio ("Tutustu Valion Keittokirjaan"), Veikkaus, mobi.veikkaus.fi ("Keno", Lotto", "Vedonlyönti") ja VR, mobile.vr.fi ("Aikataulut ja junien kulku").

Kommentit

    Näytä lisää