Mobiili

Elisa lyhentää puhelujonotusta Avustajalla

Julkaistu:

Elisa yrittää lyhentää asiakaspalvelun pitkiä jonoja itsepalvelun avulla. Se julkaisee tänään laajakaista-asiakkailleen Avustaja-palvelun. Maksuton ohjelmisto tarjoaa apua ongelmatilanteessa.


Elisa Avustaja auttaa esimerkiksi internet-palveluiden asetusten luomisessa tai nettisivun osoitteen löytämisessä, yhtiö hahmottaa.

- Jos yhteys vaikkapa katkeaa kesken internet-surffailun, Elisa Avustaja ilmestyy koneen alapalkkiin ja kysyy tarvitseeko käyttäjä apua. Klikkaamalla ohjelmaa Elisa Avustaja etsii ja rajaa ongelman. Tämän jälkeen Elisa Avustaja neuvoo kuinka ongelma ratkaistaan, kertoo Elisan osastopäällikkö Vesa Suomalainen.

Palvelua tukee Elisa Testari. Jos Avustaja ei löydä ongelmaa, se opastaa käyttäjää testaamaan verkkoyhteyden toimivuuden Testarilla. Vastaava toiminto on olemassa muun muassa Windows XP-ohjelmistossa.


Jos verkossa on häiriöitä, Avustaja neuvoo lähettämään tekstiviestin Elisalle. Vastaustekstiviestissä asiakas saa tiedon mahdollisesta yleisestä verkkohäiriöstä tai kuittauksen siitä, että vikailmoitus on vastaanotettu.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

- Elisa Avustaja nopeuttaa ongelmanratkaisua eikä asiakkaan tarvitse välttämättä ottaa puhelinyhteyttä asiakaspalveluun, Suomalainen tiivistää.

Palvelu on toteutettu yhteistyössä kansainvälisen ohjelmistoyhtiö Emotumin kanssa.

Kommentit

    Näytä lisää