Mobiili

Elisa kuormittaa luontoa mainosmuovikoteloilla

Julkaistu: , Päivitetty:

Teleoperaattori Elisa mainostaa viihdekaista-palveluaan lähettämällä laajakaista-asiakkailleen postissa muovisia dvd-koteloita, joiden sisällä on vain mainosmateriaalia.


Elisan yritysvastuun periaatteissa sanotaan, että yhtiö toimii ympäristön kannalta järkevällä ja kestävällä tavalla.

Elisan tavoitteena on varmistaa, että tuotteiden koko elinkaaren aikaiset ympäristövaikutukset otetaan huomioon ja että käytössä olevat prosessit kuormittavat ympäristöä mahdollisimman vähän.

Mainoskampanjan on suunnitellut mainostoimisto Taivas.

Elisan markkinointijohtaja Hannu Laakson myöntää, että muovisten dvd-koteloiden sijaan materiaali olisi voinut olla kierrätettävämpi.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

– Puolustuksena sanoisin, että jos väki tilaa videoita suoraan kotitietokoneisiinsa, ei heidän tarvitse lähteä niitä autolla vuokraamaan saati palauttamaan.

Todennäköisesti suuri osa muovisista dvd-koteloista päätyy kuluttajilta jätekeräykseen. Laakson mukaan niitä on postitettu 10 000–20 000 kappaletta. Hän ei osaa arvioida, kuinka suuri osa koteloista päätyy roskikseen.

– Pyrimme kaikessa mainonnassamme siihen, että mainos huomataan. Kirjekuorissa lähettävästä mainosmateriaalista osa päätyy avaamattomina roskiin.

Kommentit

    Näytä lisää