Mobiili

Habbo Hotel laajentaa mobiilimaailmaan

Julkaistu:

Sulakkeen supersuosittu virtuaalipeli Habbo Hotel avaa yhteydet mobiilimaailmaan. Markkinointijohtaja Pasi Ilolan mukaan mobiiliyhteydet ovat niille yhteisön jäsenille, jotka eivät halua elää edes muutamia tunteja ilman Habbo-kavereitaan.


Habbon mobiiliyhteyksiä testataan parhaillaan Suomessa. Ne on tarkoitus tuoda laajemmin markkinoille vuoden 2007 ensimmäisen neljänneksen aikana.

Mobiiliyhteydet toimivat sekä wap- että i-mode-palvelujen kautta. Habbo on erittäin suosittu Japanissa, joten i-mode-yhteydet tukevat jatkuvaa menestystä.

Habbo-yhteisön jäsenet voivat käyttää melkein mitä tahansa värinäytöllä varustettua puhelinta. Palvelu tukee myös henkilökohtaisia kirjanmerkkejä.

Yhteisön mobiilijäsenet voivat lähettää ja vastaanottaa habbo-viestejä, ylläpitää kaverilistoja, lukea habbo-uutisia ja osallistua kilpailuihin. He pääsevät käsiksi myös habbo-kotisivuihinsa, luotto-ostoksiin ja Habbo Clubin ostoksiin. Puhelimeen voi myös ladata pelejä, taustakuvia, soittoääniä ja muuta sisältöä.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

- Olemme tutkineet koko Habbon tekemistä mobiiliksi, mutta sellainen ei onnistu nykypuhelimilla. Menee varmaan viisi vuotta ennen kuin siihen pystytään, Ilola sanoi joulukuussa Helsingin MobileMondayssa.

Habboistin keski-ikä on 15 vuotta

Ilolan mukaan Sulakeella on 170 maksuyhteistyökumppania, joiden kautta Habbon miniostoksia voi maksaa. Maksuja voi suorittaa muun muassa tekstiviestillä, verkkopankkimaksuina, luottokorteilla, prepaid-korteilla, raaputuskorteilla ja internet-operaattorin suoraveloituksena.

Yhteisön jäsenten keski-ikä on 15 vuotta ja heissä on yhtä paljon poikia ja tyttöjä.

Käyttäjämaksut tuovat kaksi kolmasosaa Sulakkeen tuloista, loput tulevat mainoksista ja yhteistyösopimuksista. Ilola ei kerro paljonko kukin käyttäjä kuluttaa keskimäärin Habbo Hotelissa, mutta sanoo kuitenkin, että se on enemmän kuin elokuvan lipun hinta.

Sulake nimettiin Pohjoismaiden nopeimmin kasvavaksi teknologiayritykseksi tämänsyksyisessä Deloitten kasvuyrityskilpailussa. Yhtiön päätuote on Habbo Hotel -virtuaaliyhteisö, mutta tulevaisuudessa yhtiön haluaa tuottaa maailmanluokan vuorovaikutteista viihdettä ja laajentaa brändiään animaatioon, televisioon, julkaisuihin ja kuluttajatuotteisiin.

Sulakkeella on 290 työntekijää 19 maassa ja noin 300 moderaattoria ja yhteisömanageria.

Ilolan esitys on ladattavissa MobileMondayn sivuilta.

Kommentit

    Näytä lisää