Mobiili

Nokian Pekka Ala-Pietilä ja Ahtisaari perustivat operaattorin

Julkaistu: , Päivitetty:

Nokian entinen toimitusjohtaja Pekka Ala-Pietilä on käynnistämässä Britanniassa käyttäjille ilmaista, mainostuloilla rahoitettavaa matkapuhelinoperaattoria, kertoo torstain Helsingin Sanomat.


Blykiksi ristitty operaattori alkaa ensi kesänä tarjota 16–24-vuotiaille brittinuorille matkapuhelinliittymiä ilmaiseksi. Puheaikaa ja tekstiviestejä vastaan nuoret suostuvat ottamaan vastaan kännykkämainontaa ja kertomaan itsestään operaattorille.

Tarkoituksena on, että mainostajat voisivat käyttäjien antamien tietojen mukaan kohdentaa mainontaa tarkasti erilaisille kuluttajaryhmille.

– Matkapuhelinmainonta on kehittynyt hyvin hitaasti, koska ihmiset ovat vastahakoisia ottamaan puhelimeensa asioita, joista eivät saa mitään lisäarvoa. Mainonnankin pitää olla merkityksellistä, Ala-Pietilän perustajakumppani Antti Öhrling sanoo.

Öhrling on suomalaisen mainostoimisto Contran perustaja ja Ala-Pietilän ystävä opiskeluajoilta. Hän on asunut kymmenen viime vuotta Lontoossa.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Blykillä on nyt Suomessa ja Britanniassa noin 20 työntekijää ja tuotekehityksessä ja markkinoinnissa käytetään myös ulkopuolista osaamista.

Operaattorin brändistä ja asiakaskokemuksesta vastaa Marko Ahtisaari, joka irtisanoutui Nokialta elokuussa. Ahtisaari vastasi Nokialla design-strategiasta.

Blykin rahat tulevat omistajien lisäksi muilta yksityisiltä sijoittajilta ja ranskalaiselta riskisijoittajalta Sofinnova Partnersilta.

Kommentit

    Näytä lisää