Televiestinnän palveluiden taso kuitenkin laskenut - Mobiili - Ilta-Sanomat

Elisan asiakaspalvelu menestyi laatukisassa

Elisan kiinteän verkon asiakaspalvelu valittiin teletoimialan parhaaksi Teleperformance Finlandin CRM Grand Prix 2005 -tutkimuksessa. Televiestintä oli kuitenkin toimialoista heikoin, ja palveluiden taso on laskenut viime vuodesta.

8.11.2005 10:32

Teleperformance Finland testasi elokuussa kaikkiaan 79 suomalaista yritystä yhdeltätoista eri toimialalta. Testauksessa soitettiin kuhunkin yritykseen 20 puhelua ja lähettettiin kymmenen sähköpostiviestiä. Kukin puhelu ja sähköpostiviesti arvioitiin kymmenellä eri laatukriteerillä.

Elisa väittää, että sen matkapuhelinpalveluiden laatu on kiinteän verkon palveluakin parempi, mutta ongelmaksi muodostuvat hetkittäiset ruuhkapiikit. Elisa ei pystynyt elokuussa vastaamaan kaikkiin testipuheluihin, mikä jätti kokonaispistemäärän alhaisemmaksi kuin kiinteän verkon palvelussa. Vastattujen puheluiden laadun yhtiö korostaa olleen erinomainen.

Tutkimuksesta kuitenkin käy ilmi, että puhelinpalvelun osalta televiestintäalan tulokset huonontuivat rajusti. Kaikkien arviointikriteereiden tulokset laskivat, eniten kuunteleminen ja tuotetietous. Toimiala oli koko tutkimuksen heikoin seuraavissa arviointikriteereissä: vastausaika, tervehtiminen, avauksen ystävällisyys, tuotetietous ja yleistehokkuus.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?