Mobiili

Rfid-markkinat kymmenkertaistuvat seitsemässä vuodessa

Julkaistu:

Tutkimusyhtiö Frost & Sullivan ennustaa, että rfid-tekniikkaa (radio frequency identification) myydään 4,2 miljardin dollarin arvosta vuonna 2011. Kasvu on ripeää, sillä viime vuonna myynti tuotti 400 miljoonaa dollaria.
Tutkimus tarkastelee rfid-laitteiden, -ohjelmien, -middlewaren, -konsultoinnin ja -palveluiden myyntiä ja analysoi rfid:n potentiaalia.

Yli 70 prosenttia Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan alueen (EMEA) niistä vähittäiskauppiaista, joiden liikevaihto on viisi miljardia dollaria tai enemmän, on tehnyt rfid-investointeja tai harkitsee niiden tekemistä. Joukkoon kuuluvat muiden muassa Carrefour, Metro Group, Tesco ja Marks & Spencer. Frost & Sullivanin mukaan niiden tekemät investoinnit maksavat itsensä takaisin useimmiten 5 - 7 vuodessa rfid-projektin aloittamisen jälkeen.

Frost & Sullivanin mukaan Pohjois-Amerikan osuus rfid-markkinoista on lähes 40 prosenttia. Moni pohjoisamerikkalainen vähittäiskauppayritys tutkii nyt sitä, miten saada rfid-investoista paras tuotto irti.

Kommentit

    Näytä lisää