Mobiili

Pear-projekti perehtyy mobiilimarkkinoinnin toteutukseen

Julkaistu:

Aineistoa tullaan keräämään Suomen lisäksi viidestä eri maasta. Kansainvälistäkin huomiota herättänyt Pear-tutkimusprojekti saa jatkoa, Oulun yliopisto kertoo. Yliopiston taloustieteiden tiedekunnan koordinoiman projektin toinen projektivuosi käynnistyi elokuun jälkeen kansainvälisellä kyselytutkimuksella.
Kuluttajille suunnatulla kyselyllä haetaan uutta näkökulmaa mobiilimarkkinoinnin eri toteutustapoihin - asiakaspalvelusta suoramarkkinointiin.

- Kansainvälisen aineiston avulla saamme arvokasta tietoa eri maiden markkinointikäytännöistä. Tutkimustulosten perusteella voimme laatia ohjeita ja suosituksia kotimaisten mobiilimarkkinoijien avuksi. Täten voimme omalta osaltamme olla vauhdittamassa alan kehitystä, toteaa hankkeen vastuullinen johtaja, tutkimusprofessori Heikki Karjaluoto.

Aineistoa kerätään Suomen lisäksi Iso-Britanniassa, Yhdysvalloissa, Ruotsissa, Australiassa sekä Hongkongissa.

Ensimmäiset tulokset valoivat uskoa

Pear-hankkeen ensimmäisen vuoden aikana tutkittiin kuluttajien kiinnostusta mobiilimarkkinointiin sekä kerättiin lupatietokantoja mobiilimarkkinointia varten.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

- Tulokset antoivat uskoa mobiilimarkkinoijille. Tutkimus paljasti, että kuluttajat ovat kiinnostuneita liittymään mobiilimarkkinointikampanjoihin, mutta vastausta siihen, minkälaista informaatiota kuluttajat haluavat matkapuhelimeensa, haetaan tulevista kenttäkokeista, sanoo projektipäällikkö Matti Leppäniemi.

Syyskuun aikana toteutetaan esimerkiksi MobiiliPuntari-kampanja, jossa käyttäjät voivat ladata puhelimeensa mobiiliversion Pohjanmaan PPO:n kauppapaikka Puntari palvelusta. Käyttäjät voivat sovelluksen avulla saada tietoa paikallisista tapahtumista, uutisista ja kauppapaikka Puntarin tarjouksista.

Kommentit

    Näytä lisää