Voipia työministeriölle 14 miljoonalla - Mobiili - Ilta-Sanomat

Elisalle puhelinpalvelukeskus Kemijärvelle

Elisa Oyj avaa Kemijärvelle uuden puhelinpalvelukeskuksen. Samalla Elisa ja Siemens toimittavat uuteen keskukseen työministeriölle Suomen suurimpiin kuuluvan voip-ratkaisun. Samaan ip-verkkoon yhdistetään työhallinnon 300 toimipistettä ja noin 4 500 käyttäjää.

31.8.2004 17:03

Elisa toimii Siemensin tekniikkaan perustuvan ratkaisun kokonaisvastuullisena toimittajana. Sopimuksen arvo on noin 14 miljoonaa euroa, ja se otetaan käyttöön tämän vuoden aikana.

Syyskuun alussa Kemijärvellä avattu keskus työllistää aluksi noin 15 henkilöä; jatkossa työntekijämäärää on tarkoitus kasvattaa. Keskus tarjoaa puhelunvälityspalvelua ja mahdollisesti myös muuta asiakaspalvelua Elisan yritysasiakkaille.

Alkuvaiheessa Kemijärven toimipisteeseen ohjataan työhallinnon puheluvälitystoiminta, kuten kaikkien Suomen työvoimatoimistojen vaihdekutsut.

Elisan asiakaspalvelujohtaja Esa Aspoholmin mukaan yhtiö etsii Kemijärveltä etenkin hyvää ja työhönsä sitoutuvaa asiakaspalveluhenkilöstöä.

- Myös Kemijärven kaupunki on alusta saakka aktiivisesti edistänyt palvelukeskuksen perustamista Kemijärvelle, hän huomauttaa.

- Elisan palvelukeskus uusine työpaikkoineen on erityisen tervetullut Kemijärvelle juuri nyt, kun Salcompilta on vapautunut runsaasti osaavaa ja työhön motivoitunutta henkilöstöä. Uskon, että tämä on uusi alku uutta tietotekniikkaa hyödyntävän toimialan laajentumiselle Kemijärvellä, kaupunginjohtaja Timo E. Korva arvelee.

Siemensin voipia Siemens toimittaa työministeriön voip-ratkaisuun kolme HiPath 4000 -palvelinta, yli 4 000 ip-puhelinta, sekä noin 350 AP1120-sovitinta faksiliitäntöjä varten. Työministeriön voip-ratkaisussa puhe siirtyy pelkästään dataverkossa.

Dataverkkoa hyödyntämällä työministeriö haluaa saavuttaa kustannussäästöjä. Voip-ratkaisu on helposti laajennettavissa tai muutettavissa käyttäjien tarpeita vastaavasti. Ratkaisu otetaan käyttöön noin 300:ssa työhallinnon toimipaikassa eri puolilla Suomea.

- Elisa hakee kasvua Lapin keskittyneiltä telekommunikaatiomarkkinoilta. Puhelinpalvelukeskuksen perustaminen Lappiin on pitkäaikainen investointi, joka vahvistaa Elisan läsnäoloa maakunnassa entisestään, Elisan Pohjois-Suomen aluejohtaja Matti Piirainen perustelee. Elisalla on ennestään Contact center -toimipisteitä Helsingissä, Joensuussa, Kokkolassa, Tampereella, Turussa ja Jyväskylässä.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?