Mobiili

Sony Ericsson: markkinaosuus kasvoi 6 prosenttiin

Julkaistu:

Matkapuhelinvalmistaja Sony Ericsson sanoo markkinaosuutensa nousseen yli kuuteen prosenttiin vuoden toisella neljänneksellä. Varatoimitusjohtaja Jan Wärebyn mukaan osuus riittää kannattavuuden saavuttamiseksi, uutisoi Reuters tiistaina.
Yhtiö oli aikaisemmin laskenut kannattavuuden rajan kulkevan seitsemästä kymmenen prosentin markkinaosuuden tuntumassa. Kannattavuuden rimaa laskettiin, koska leikkauksien avulla yhtiö on supistanut kustannuksiaan noin 120 miljoonalla eurolla vuodessa. Wärebyn mukaan yhtiö ei tarvitse lisää pääomaa omistajiltaan.

Sony Ericsson myi vuoden toisella neljänneksellä 6,7 miljoonaa matkapuhelinta. Wäreby arvioi markkinoiden kokonaismyynniksi noin 105 miljoonaa yksikköä, joka tekisi Sony Ericssonin markkinaosuudeksi 6,4 prosenttia. Alkuvuonna yhtiön osuus markkinoista laski hivenen alle viiteen prosenttiin.

Wärebyn mukaan toisen kvartaalin myyntiä ovat vauhdittaneet toukokuussa julkaistujen Japanin NTT DoCoMo -operaattorin S0505i- ja T610-kamerapuhelinten suosio.

Yhtiö toisti arvionsa, jonka mukaan matkapuhelinten kokonaismarkkina on tänä vuonna 435 miljoonaa toimitettua matkapuhelinta.

Kommentit

    Näytä lisää