Posti ja Smilehouse kehittämään e-kauppaa

Suomen Posti Oyj ja Smilehouse Oy ovat sopineet yhteistyöstä, jonka tavoitteena on tehostaa sähköistä kauppaa käyvien yritysten logistisia toimintoja.

16.1.2002 10:29

Posti kertoo rakentavansa parhaillaan sähköistä kauppaa tukevaa ja eri palveluntarjoajien muodostamaa partneriverkostoa, jonka avulla palveluntarjoajat, kuten ohjelmisto-, ja verkkomaksupalveluyritykset, portaalit, tietojärjestelmäintegraattorit ja sähköisen kaupan mainontaa tarjoavat yritykset voivat yhdistää osaamistaan ja edistää siten verkkokauppiaan liiketoimintaa. Posti on solminut vastaavanlaisen sopimuksen muun muassa Kolumbus Oy:n kanssa.

Yhteistyön myötä Smilehousen asiakkaat voivat liittää kaupankäynnin järjestelmäänsä Postin tilaus-toimitus -palveluja. Tilaustieto välitetään automaattisesti Smilehousen toimittamasta e-kaupan järjestelmästä Postin järjestelmiin. Posti huolehtii muun muassa tavaran varastointiin ja toimitukseen liittyvistä toiminnoista.

Smilehousen sähköisen kauppapaikan toiminnot perustuvat sen kehittämään Shop Engine -ohjelmistotuotteeseen. Ohjelmisto toimii Internetin lisäksiwap-, sms- ja Digi-TV -ympäristöissä, ja se soveltuu sekä kuluttajakauppaan että yritysten väliseen kaupankäyntiin. Järjestelmä on Postin lisäksi integroitavissa sekä ostajan että myyjän operatiivisiin järjestelmiin.

Järjestelmä voidaan Postin mukaan asentaa kauppiaan omaan palvelinkeskukseen tai kauppias voi ostaa järjestelmän ylläpidettynä palveluna (asp).

Postin logistiikkapalvelut mahdollistavat kauppiaan tuotevaraston sijoittamisen Postin palveluvarastoon, josta tilatut tuotteet toimitetaan automaattisesti tilaajalle. Näin verkkokauppias voi keskittyä aiempaa paremmin liiketoimintansa ydinprosessien kehittämiseen.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?