Mobiili

Joka neljäs personoi kännykkänsä

Julkaistu:

Matkapuhelinten soittoäänet ja logot ovat Strategy Analyticsin mukaan ehdottomia johtotähtiä mobiiliviihteen markkinoilla. Joka neljäs kännykän käyttäjä läntisessä Euroopassa on niitä ainakin kokeillut.
Soittoäänten myynti on kasvanut viimeksi kuluneen vuoden aikana merkittävästi sekä käyttäjämäärän että liikevaihdon osalta, sanoo Western European Icons & Ringtones Market Snapshot -raporttinsa juuri julkistanut Strategy Analytics. Soittoäänten ja logojen markkinoilla on kuitenkin yhä nähtävissä selkeä suurkuluttajien ryhmä: nuoret.

Vuoteen 2003 mennessä soittoäänten ja logojen markkina kasvaa Länsi-Euroopassa 230 miljoonaan dollariin, raportti kertoo. Maailmanlaajuisesti markkina kasvaa vuoteen 2005 mennessä jo 1,6 miljardiin dollariin. Länsieurooppalaisista matkapuhelimen käyttäjistä kaikkiaan 24 prosenttia on jo ladannut puhelimeensa soittoääniä tai logoja.

Raportin mukaan soittoäänten ja logojen hinta tulee lähimmän kolmen vuoden aikana laskemaan selvästi kilpailun kiristyessä. Tärkeäksi tekijäksi alalla nousee musiikkiteollisuus, joka omaksuu soittoäänet osaksi markkinointiaan.

Kommentit

    Näytä lisää