Pelijoukkue Fnatic yllätti fanit: Guccin kanssa tehty 1350 euron kello myytiin loppuun hetkessä - Esports - Ilta-Sanomat

Raha ei ollut esports-faneille ongelma: 1350 euron Gucci-kello meni loppuun hetkessä

Fnaticin ja Guccin yhteinen sukelluskello, jota tehtiin hyvin rajallinen erä, kiinnosti faneja yli tonnin hintalapusta huolimatta.

Fnaticin ja Guccin sukelluskelloa markkinoi muun muassa LoL-legenda Martin ”Rekkles” Larsson.­

29.6. 13:37

Esportsin tunnetuimpiin organisaatioihin lukeutuva brittiläinen Fnatic ilmoitti viime viikolla yllättävästä yhteistyökuviosta: Fnatic julkaisi yhdessä luksusvaatemerkki Guccin kanssa sukelluskellon.

Kelloa valmistettiin vain 100 kappaletta. Koko erä myytiin loppuun alle 48 tunnissa – vaikka kellolla oli hintaa peräti 1350 euroa.

– Loppuunmyyty. Alle 48 tunnissa. Äitini oli iloinen saadessaan [numeron] 1/100 – hän on minulle ykkönen, twiittasi Fnaticin toimitusjohtaja Sam Mathews.

Mathews ei kertonut, kuinka monta kelloa myytiin tai annettiin Fnaticin pelaajille tai henkilökunnalle. Guccin verkkosivujen mukaan kello oli osa uutta yhteistyömallistoa Fnaticin kanssa, mikä viittaisi lisää tuotteita olevan tulossa myyntiin myöhemmin.

Fnatic markkinoi Gucci-yhteistyökuviota hyödyntäen menestynyttä League of Legends -joukkuettaan, jonka pelaajat osallistuivat jo alkuvuodesta Guccin muotinäytökseen.

Guccille yhteistyökuvio oli ensimmäinen esportsin parissa. Luksusmerkeistä näkyvimmän kampanjan on tehnyt pelipiireissä Louis Vuitton, joka sponsoroi League of Legendsin MM-kisoja näkyvästi viime vuonna.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?