Louis Vuitton löysi uuden markkinointikanavan: Näin luksusmerkki näkyy League of Legendsissä, jota pelaa päivittäin 8 miljoonaa pelaajaa - Esports - Ilta-Sanomat

Louis Vuitton löysi uuden markkinointitavan: Näin luksusmerkki näkyy LoLissa, jota pelaa päivittäin 8 miljoonaa pelaajaa

Muotitalo Louis Vuitton rakentaa LoLin MM-pokaalille erityisen kuljetuslaukun.

Julkaistu: 25.9.2019 14:14

Louis Vuitton on yksi League of Legendsin MM-kisojen sponsoreista. Luksusmerkki näkyy myös pelin sisällä, kun myyntiin tulee muotitalon suunnittelemia hahmojen ulkoasuja.

Muotitalo Louis Vuitton ja pelijätti Riot Games ovat aloittaneet yhteistyön, joka näkyy muun muassa League of Legends -pelin MM-kisoissa.

Yhteistyön yksi näkyvimmistä palasista on MM-pokaalille (Summoner’s Cup) rakennettava erityinen kuljetuslaukku, jossa yhdistyvät muotimerkin tunnetut elementit sekä LoLin pelimaailma. Louis Vuitton on rakentanut vastaavia kuljetukseen tarkoitettuja laukkuja muun muassa rugbyn ja jalkapallon MM-pokaaleille.

Yhteistyö näkyy myös pelin sisällä pelaajille: Myyntiin tulee Louis Vuittonin naisten mallistojen pääsuunnittelijan Nicolas Ghesquièren suunnittelemia hahmojen ulkoasuja sekä kapselipaketteja, joista saa sattumanvaraisesti pelivaatteita. Hahmojen ulkoasuista tai kapselien sisällöistä kuullaan lisää MM-kisojen aikana.

LoLin Worlds-nimiset MM-kisat pelataan 2.10.–10.11. välisenä aikana Saksassa, Espanjassa ja Ranskassa. Kisat huipentuvat Pariisiin, missä sijaitsee myös Louis Vuittonin päämyymälä.

League of Legends on niin sanottu taisteluareenapeli (puhekielellä MOBA), jossa kaksi viiden hengen joukkuetta ottaa mittaa toisistaan. Idea on tuhota vastustajan tukikohta ja puolustaa samalla omaa aloituspaikkaa. Pelissä on useita eri hahmoja, joista joukkueet rakentavat kokoonpanonsa ennen ottelua. Hahmoja kehitetään ottelun edetessä.

LoL on yksi maailman suosituimmista peleistä. Tänä vuonna kymmenen vuotta täyttävällä pelillä on yli kahdeksan miljoonaa päivittäistä pelaajaa, julkaisija Riot Games ilmoitti hiljattain.

LoLin hurja suosio on näkynyt myös pelaajapiirien ulkopuolelle: Pelin ympärille on tehty muun muassa oma Simpsonit-jakso. LoL on myös merkittävässä asemassa HBO:n parhaillaan esitettävän tv-sarjan Ballersin viimeisellä kaudella.