Tarjolla todellinen tähtipesti: Hjallis hakee Diilissä pomoa nousevaan miljoonabisnekseen

Julkaistu:

DIILI
Hjallis Harkimon mukaan uuden Diili-ohjelman kilpailijoiden ei tarvitse olla esportsin asiantuntijoita, mutta avoin mielin pitää olla.
Diili-fanit saivat maanantaina ilouutisen, kun MTV3 kertoi ohjelman palaavan syksyllä ruutuun viiden vuoden tauon päätteeksi Hjallis Harkimon johdolla.

Syksyllä kymmenen kilpailijaa taistelee Diilin voitosta. Tällä kertaa ohjelmassa etsitään esports-tapahtumia järjestävään Starsquad-yhtiöön markkinointijohtajaa.
Uuden Diili-kauden suunnittelu alkoi viime syksynä, jolloin Hjallis lähti mukaan esportsiin perustamalla uuden yrityksen Grail Questin. Yrityksen ja Hjalliksen suunnitelma on järjestää vuoden 2018 aikana Suomen ensimmäinen iso areenaluokan esports-tapahtuma.

Hjalliksen mielestä Suomi on tällä hetkellä pahasti jäljessä Ruotsia tai esimerkiksi Yhdysvaltoja, jossa isoimmat tapahtumat myyvät jättimäisiä areenoita loppuun.

– Meillä ei ole vielä järjestetty yhtään sellaista isoa tapahtumaa. Jönköpingissä on ollut 40 000 ihmistä tapahtumassa. Että kyllä tässä on vielä paljon tekemistä, kertoo Hjallis Ilta-Sanomille.

Diili-kuviot eivät vaikuta suunnitteilla olevan tapahtuman tilanteeseen.

– Kyllä me tullaan ulos sitten [myöhemmin] sen kanssa. Meillä on isompi tapahtumaketju, joka me tehdään. Voittaja ei kerkeä mukaan enää siihen. Pakko aloittaa nyt [markkinointijohtajan haku], kun suunnitelmia on niin pitkälle.

Hjallis avaa vielä järjestelyä sen verran, että Grail järjestää tapahtumat ja hoitaa käytännön asiat, kun taas Starsquad vastaa markkinoinnista ja myynnistä. Tämän takia työntekijää etsitään Starsquadiin eikä Grailiin.

Hjalliksen mukaan esports on vielä tällä hetkellä uusi asia isoille yrityksille, jotka ovat kuitenkin kiinnostuneita lähtemään mukaan.

– Mutta niillä ei ole mitään hajua siitä, että mitä se esports on ja miten ne voi olla siinä mukana. Tarvitaan sellainen myyjä, joka osaa avata tätä ja ideoida yhteistyökuvioita sekä kumppaneita.

Diiliin hakevien pitää olla kiinnostuneita esportsista ja myynnistä, mutta pelata ei tarvitse.

– Pitää olla idearikas sekä ymmärtää uusia medioita, tietää miten Youtuben ja kaikkien muiden sosiaalisten medioiden kautta pystyy markkinoimaan. Tänä päivänä markkinointi ei ole enää sitä, että laitetaan lehteen ilmoitus.

– Tämä on kyllä sellainen ala, että pitää tietää jotain, toteaa Hjallis siihen, että pitääkö hakijan olla esports-alan ammattilainen.

Hjallis uskoo, että Diili ja tarjolla oleva paikka kiinnostaa. Hän toivoo, että alan ammattilaiset hakevat mukaan ohjelmaan, jos pesti kiinnostaa.

– Uskon, että hakemuksia tulee paljon.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt