Uusi ostopäivä tuli Suomeen – näitä ostettiin Verkkokauppa.comista ja Gigantista

Julkaistu:

Singles day
Elektroniikkakaupat ovat ottaneet Singles Dayn heti omakseen, vaikkei myynti nousekaan vielä Black Fridayn tasolle.
Suomalaiset ovat ottamassa taas uutta shoppailupäivää omakseen. Viikonloppuna järjestettyyn Singles Dayhyn osallistuneet Verkkokauppa.com ja Gigantti kertoivat kumpikin myyntilukujen kasvusta.

Verkkokauppa.comin markkinointi- ja viestintäjohtaja Seppo Niemelä kertoo Singles Dayn menneen ”ihan mukavasti”. Kaupalla oli tarjouksia koko viikon ajan, ja loppuhuipennuspäivänä 11.11. verkkokaupan kävijämäärä kasvoi ”kaksinumeroisen prosenttiluvun” verran edellisvuoteen.

Myynnin kokoa Niemelä ei halua kommentoida. Hän huomauttaa, että pääpäivän osuminen isänpäiväksi saattaa vaikuttaa myyntiin.

Niemelän mukaan perinteisen elektroniikan ohella hittituotteita syntyi myös muista kategorioista.

– Esimerkiksi Lokki-valaisin myi oikein hyvin, Niemelä sanoo.

Gigantti kertoo lisänneensä myyntiään viime vuoden Singles Dayhyn verrattuna yli viidenneksellä. Nettitilauksissa nähtiin 25 prosentin nousu.

Gigantin markkinointijohtaja Sami Särkelä kertoo nettitilausten lähteneen nousuun heti puolen yön jälkeen.

Gigantin viestintäpäällikkö Anniina Korpelan mukaan televisioiden myydyimmät olivat 50" Samsung UHD Smart TV, 55" Samsung 4K UHD Smart TV sekä 65" Samsung 4K UHD Smart TV.

Puhelimissa Gigantti myi eniten Samsung Galaxy S9+:aa sekä Huawei Y6 (2018):aa. Äänentoistossa myytyjä olivat Marshall Major III langattomat kuulokkeet sekä UE Megaboom Bluetooth -kaiutin. Kodinkonepuolella myytiin paljon varsi-imureita sekä partakoneita.

Elektroniikan Tukkukauppiaat -yhdistys arvelee Singles Dayn olevan vasta tulossa Suomeen. Seuraavan kerran suomalaisia yritetään villitä elektroniikkakaupoille Black Fridayna 23.11. ja Cyber Mondayna 26.11.

Yhdistys arvelee myyntipäivien siirtävän joulumyyntiä marraskuulle. Verkkokauppa.comin Niemelä huomauttaa kuitenkin, että erityismyyntipäivät eivät palvele läheskään kaikkia lahjojen ostajien tarpeita.

Gigantin ja Verkkokauppa.comin lisäksi mukana Singles Dayssa olivat ainakin Power ja Cdon.com.
Yhteistyökumppaneilleen viime viikolla puhunut Gigantin Suomen-toimitusjohtaja Trygve Hilleslandin mukaan viime vuoden Singles Dayn myynti oli noin viidennes saman vuoden Black Fridaysta.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt