Digitoday

Applen uutuuslaitteelle tyly arvio: Yhtiö saattoi tehdä peruuttamattoman virheen

Julkaistu:

Apple
Applen älykaiutin saattaa kiinnostaa pääasiassa yhtiön faneja, jotka ovat valmiita maksamaan mitä tahansa uudesta Apple-laitteesta, arvioivat Deutsche Bankin analyytikot.
Applen uuden HomePod-laitteet ovat ilmeisesti käyneet kaupaksi paljon odotuksia huonommin. Lisää loskaa Applen niskaan sataa Deutsche Bankin analyytikoilta, joiden mukaan Apple saattoi tehdä älykaiuttimessaan jopa peruuttamattoman virheen, kertoo Business Insider -verkkolehti.

Applen tarkoitus on kilpailla laitteella esimekiksi Amazonin Echo- ja Googlen älykaiuttimen kanssa. Suurin ongelma on, että Apple hinnoitteli laitteensa noin 200 dollaria kilpailijoitaan kalliimmaksi.

– Mielestämme tämä rajoittaa tuotteen vetovoiman markkinoilla Apple-faneihin, jotka ovat valmiita maksamaan mitä tahansa uudesta Apple-laitteesta sekä kuluttajiin, joilla on korkeat käytettävissä olevat tulot., analyytikot kirjoittavat pankin raportissa.

Apple ei myy laitetta Suomessa.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

HomePodin äänenlaatua on arvioissa kehuttu. Korkean hinnan lisäksi laitteen suosiota kuitenkin sen monet rajoitukset. HomePod ei toimi hyvin yhteen Android-puhelimien kanssa. Laite tukee Applen omaa Apple Music -suoratoistopalvelua, mutta huonommin kilpailevan Spotify-musiikkipalvelun kanssa, jolla on yli 73 miljoonaa maksavaa käyttäjää.

Analyytikoiden mukaan Applen pitäisi saada kaikki 40 miljoonaa Apple Musicin tilaajaa ostamaan HomePod, jotta sitä voisi sanoa menestykseksi. Deutsche Bank pitää tavoitetta kuitenkin käytännössä mahdottomana.

Analyytikoiden mukaan Applella oli tilaisuus tulla suureksi tekijäksi myös älykotiratkaisuissa, mutta yhtiö on mahdollisesti nyt menettänyt tilaisuutensa lopullisesti. Vaikka ensimmäiset älykaiuttimet ovatkin ominaisuuksiltaan melko yksinkertaisia, ne muokkaavat kuluttajien mielikuvaa tulevista laitteista.

– Tämän seurauksena mukana oleminen varhaisessa vaiheessa voi olla kriittistä yrityksen menestykselle, kun se pyrkii ensimmäisenä pääsemään kiinni markkinaan, analyytikot pohtivat.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt