Digitoday

Instagramiin uudenlaisia mainoksia – ostamisesta helppoa, tiedot Facebookille

Julkaistu:

Facebook
Facebook tuo Suomeen Shopping on Instagram -ostokset.
Facebook tuo Suomeen Shopping on Instagramin tiistain kuluessa. Kyseessä on tekniikka, jossa mainostajat voivat varustaa kuvassa näkyvät asiat hintatiedoilla ja niiden klikkaaminen vie ostajan nettikauppaan.

Tekniikkaa on käytetty aiemmin Yhdysvalloissa, Britanniassa, Australiassa, Kanadassa, Ranskassa, Saksassa, Italiassa, Espanjassa ja Brasiliassa. Nyt se tulee Suomen ohella useimpiin Pohjoismaihin ja moniin muihin maihin.

– Käyttäjät haluavat olla vuorovaikutuksessa brändien kanssa. Tässä on kysymys yhdellä klikkauksella ostamisesta, selittää Facebookin maajohtaja Sam Rihani.

– Jos esimerkiksi H&M laittaisi mainokseensa mallin vaatteille hinnat, niiden klikkaaminen veisi suoraan nettikauppaan.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Facebookin mukaan kauppaa ei laskuteta klikeistä tai Facebook ei peri tiettyä prosenttia Instagramin kautta toteutuneista ostoksista.

Instagramin emoyhtiö Facebook on ollut viime viikot esillä tiedonkeruunsa vuoksi. Rihanin mukaan Facebookilla ja Instagramilla on yhteinen taustajärjestelmä, joten yhtiö pystyy näkemään ja yhdistämään molempien palveluiden puolella tehdyt mainosklikkaukset käyttäjän profiiliin.

Facebook rakentaa käyttäjistään profiilin, josta yksi osa ovat mainosten klikkailut. Kerromme täällä, miten pääset tarkastelemaan tuota profiilia ja millaisia tietoja sinusta kerätään.

Korjaus 25.4. kello 10.31: Kommentti taustajärjestelmien yhteisyydestä oli Rihanin sanoma.