Digitoday

Rovio teki näyttävän diilin – haalii uusia pelaajia urheilufaneista

Julkaistu:

Rovio
Peliyhtiö Rovio ja amerikkalaisen jalkapallon NFL-liiga tekivät sopimuksen sisältöjen tuomisesta mobiilipeleihin.
Peliyhtiö Rovio aloittaa yhteistyön amerikkalaisen NFL-urheiluliigan kanssa. Rovio tuo sopimuksen myötä Angry Birds 2- ja Angry Birds Evolution -peleihinsä NFL:n lisensoimia amerikkalaisen jalkapallon sisältöjä.

Angry Birds 2:een tulee 32 virallista joukkueiden pelipaitaa ja kypärää sekä Super Bowl -aiheisia tasoja ja pelinsisäisiä kilpailuja.

The Angry Birds Evolutioniin tulee Super Bowl LII -aiheisia tapahtumia sekä 32 NFL-aiheista hahmoa.

Ylihuomenna keskiviikkona peleihin tulevat NFL-aiheiset sisällöt ovat saatavissa rajoitetun ajan, mutta ne jäävät pelaajalle kampanjan jälkeenkin. Kampanja päätyy Super Bowl -loppuotteluun 4. helmikuuta.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Rovion pelijohtaja Miika Tams sanoo tiedotteessa, että sopimus NFL-liigan kanssa on osa strategiaa, jossa ”yhtiö pyrkii yhteistyöhön maailman luovimpien brändien kanssa”. Kyseessä on Rovion tapa laajentaa pelejään vanhan kohderyhmänsä ulkopuolelle.

Statista-palvelun mukaan NFL:n runkosarjapelejä katsoi viime vuonna 2017 keskimäärin 17,3 miljoonaa ihmistä. Amerikkalainen jalkapallo on Yhdysvaltojen suosituimpia urheilulajeja.

Peliyhtiön viestintäpäällikkö Minna Tuomisen mukaan Roviolla tulee olemaan vahvaa pelien välistä markkinointia sekä sosiaalisen median markkinointistrategia. Tämän lisäksi yhtiö järjestää laajan markkinointikampanjan uudelle yleisölle Pohjois-Amerikassa.

Rovio ei paljasta sopimuksen rahallista arvoa. Kampanjan näkyvyydestä NFL-liigan omissa kanavissa ei ole toistaiseksi tietoa.

Irtisanomisten jälkeen Angry Birds -elokuvan myötä uuteen nousuun lähteneen Rovion pörssikurssi putosi marraskuun lopussa, jolloin osakkeen arvo putosi 11,82 eurosta 9,21 euroon. Tällä hetkellä se on 9,77 eurossa.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt