Oculus hyvittää viivästyneitä toimituksia - Digitoday - Ilta-Sanomat

Oculuksen toimitukset tökkivät – ennakkotilaajilla silti syytä riemuun

Kuvituskuva
Julkaistu: 4.4.2016 7:30, Päivitetty 3.4.2016 19:27

Oculus VR:llä on hyviä ja huonoja uutisia Rift-silmikon ennakkotilaajille.

Oculus Rift -virtuaalitodellisuussilmikon ennakkotilaukset alkoivat 28. maaliskuuta, mutta moni asiakas on jäänyt vaille mitään tietoa oman tilauksensa tilanteesta. Viivästyksiä on syntynyt, muun muassa The Verge kertoo.

Oculus VR:n toimitusjohtaja Brendan Iribe selvitti Twitterissä, että ensimmäinen erä Rift-silmikkoja liikkuu asiakkaille hitaammin kuin oli arvioitu.

Yhtiö lähetti ennakkotilaajille myös sähköpostia. Sen mukaan osaa asiakkaista koskevat viivästykset johtuvat "odottamattomasta komponentin puutteesta". Oculus paiskii töitä tarjotakseen päivitettyä tietoa tilausten tilanteesta 12. huhtikuuta mennessä.

Iribe pyysi Redditissä anteeksi huonoa tiedottamista. Hänen mukaansa viivästykset hyvitetään peruuttamalla toimitusmaksut kaikilta ennakkotilaajilta, myös Yhdysvaltain ulkopuolisilta asiakkailta. Toimitus on ilmainen, jos tilauksen teki ennen kuin 1. huhtikuuta päättyi Yhdysvaltain länsirannikon aikaa.

Ongelmat komponenttien saatavuudessa eivät ole lainkaan ennenkuulumattomia aloitteleville yrityksille. Niihin törmäsi myös suomalainen älylaitteiden ja ohjelmistojen kehittäjä Jolla, joka osittain tämän takia epäonnistui toimittamaan tablettiaan kaikille tilaajille.

Tuoreimmat osastosta