Samsungin Milk Video ei pärjännyt kilpailussa Googlen Youtuben tai Apple ITunesin kanssa - Digitoday - Ilta-Sanomat

Tiesitkö, että Samsungilla oli kilpailija Youtubelle? Sen lopettamisesta kerrottiin juuri

Muistatko Milk Videon? Etkö ole koskaan edes kuullut siitä? No, joka tapauksessa Samsung on päättänyt lopettaa sen marraskuussa vajaan vuoden toiminnan jälkeen.

29.9.2015 8:33 | Päivitetty 29.9.2015 9:10

Milk Video on Samsungin Milk Musicin videopalvelu. Samsung laittoi tiedon palvelun lopettamisesta Play Storeen. Samsung vain kiitti käyttäjiä ja ilmoitti palvelun sulkevan ovensa 20. marraskuuta 2015.

Android Police analysoi palvelun lopettamista sanoen, ettei se ollut mikään yllätys.

Android Policen mukaan Samsung perusti palvelun, jonka menestys rakentuu laajalle näkyvyydelle, jakamiselle ja jatkuvalle kasvulle. Samalla Samsung rajoitti sen käytön tarkoituksella vain omien laitteidensa käyttäjille.

Samsungin videopalvelu yritti kilpailla ylivoimaisia vastustajia vastaan. Googlen Youtube, Facebookin Instagram ja Applen iTunes ovat sementoineet asemansa mobiilikäyttäjien keskuudessa.

– Käyttäjillä ei yksinkertaisesti ollut mitään pakottavaa tarvetta käyttää Milk Videota mieluummin kuin muita vakiintuneita palveluita, kirjoitti Android Policen Michael Crider.

– Milk Videossa ei sinänsä ollut mitään vikaa, mutta rajallinen sisältö ja yleisö takasi sen, ettei se koskaan noussut huipulle, Android Police jatkoi.

Verkkosivuston mukaan ei olisi ihme, vaikka koko Milk Music lakkaisi vuoden kuluessa, se joko myytäisiin omaa musiikkisovellusta tarvitsevalle yritykselle tai lopetettaisiin kaikessa hiljaisuudessa.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?