Näin moni Facebook-viesti sinulta jää näkemättä

Käyttäjä näkee noin kymmenyksen viesteistä, jotka hän voisi nähdä. Eniten viestien näkyvyyteen vaikuttavat niiden merkityksellisyys sekä se, keneltä ne tulevat.

Viestien näkyvyyttä voi säädellä myös itse. Kuten tässä tapauksessa, jossa on kyse viestistä, jonka otsikko on väärennetty.

16.4.2015 20:40 | Päivitetty 16.4.2015 16:42

Vaikka Facebook-käyttäjän verkosto olisi kuinka suuri, hän ei näe huikean suurta määrää viestejä uutissyötteessään.

– Keskimäärin käyttäjä näkee 173 viestiä päivän aikana, jotka valitaan 1500 potentiaalisen joukosta, kertoi Facebookin agency partner Jaana Karjalainen Facebook Summit -tapahtumassa keskiviikkona Helsingissä.

Tämä tarkoittaa sitä, että lähes yhdeksän kymmenestä potentiaalisesta viestistä jää näkemättä.

Karjalaisen mukaan näytettävät viestit valitaan niiden käyttäjälle arvioidun merkityksellisyyden pohjalta. Tämä koskee myös käyttäjille näytettäviä mainoksia.

Facebook ei erittele viestien näyttöalgoritmiaan tämän yksityiskohtaisemmin. Aiemmin yhtiö on kertonut, että etusija annetaan päivityksille, jotka tulevat henkilöiltä, joiden kanssa käyttäjä kommunikoi eniten.

Missattuja Facebook-päivityksiä on mahdollista tarkastella osoitteessa www.facebook.com/feed/missed_stories.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?