Digitoday

Puhalluspromille elättää kännyköiden "ilmaispelien" tekijöitä

Julkaistu: , Päivitetty:

Uuden raportin mukaan "ilmaisia" pelejä tarjoavat Supercellin ja Kingin tapaiset yritykset elättää pelaajaryhmä, jonka osuus on samaa luokkaa kuin rattijuopon puhalluspromille.


20 miljoonaa pelaajaa ja 40 suosittua peliä tarkastelevan raportin mukaan pelifirmat saavat 64 prosenttia liikevaihdostaan pelaajaryhmältä, jonka osuus kaikista pelaajista on vain 2,3 promillea.

Mobiilimarkkinointi yritys Swrven 2015 Mobile Monetization Report katsoo asiaa peliyritysten ansaintalogiikan kannalta. Raportin mukaan alan yritykset ovat oppineet ottamaan vähän paremman otteen pelaajista, jotka on houkuteltu ilmaisuudella pelien lataamiseen. Raha tulee pelien sisäisistä ostoksista, joilla pelaamiskokemusta voi parantaa ja nopeuttaa.

Tammikuun tilannetta heijastavan raportin mukaan niiden pelaajien osuus, jotka maksoivat oikeaa rahaa, nousi viime vuoden vastaavan jakson 1,5 prosentista 2,3 prosenttiin. Kuukaudessa käytetty rahamäärä nousi viime vuoden tammikuun 22 dollarista 29,17 dollariin.

Kaikista maksavista pelaajista 44 prosenttia teki vain yhden pelin sisäisen ostoksen, mutta 20 prosenttia teki vähintään viisi ostosta. Tyypillinen pelaaja tekee kuukaudessa 3,5 kahdeksan dollarin ostosta.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Keskimäärin pelaaja turhautui tammikuussa ilmaiseen hitaaseen pelaamiseen 15 tunnissa, jonka jälkeen hän osti nopeutusta peliin. Vuotta aikaisemmin ensimmäiseen ostokseen meni 24 tuntia. Swrven toimitusjohtaja Christopher Dean tulkitsee tätä niin, että pelien kehittäjät ovat oppineet kuinka patistaa pelaajia ostoksille nopeammin.

Kommentit

    Näytä lisää