Microsoft pumppaa rahaa Nokian brändiin - Digitoday - Ilta-Sanomat

Microsoft pumppaa rahaa Nokian brändiin

Microsoft on saanut setvittyä millaisella brändillä se lähestyy mobiilimarkkinoita ja alkaa taas pumpata rahaa markkinointiin. Se lanseerasi eilen Thaimaassa Lumia 930 -älypuhelimen.

Aluksi Thaimaassa myydään vain valkoista ja mustaa Lumia 930 -älypuhelinta. Oranssi ja vihreä malli tulevat myyntiin myöhemmin.­

2.7.2014 15:07 | Päivitetty 2.7.2014 15:07

Bangkok Postin mukaan Microsoftin omistama Nokia on alkanut taas panostaa vahvasti markkinointiin Thaimaassa nostaakseen nuukahtanutta bränditietoisuutta kovan kilpailun keskellä.

Nokia Thailandin mobiililaitteiden myyntijohtajan Yantana Simvanichkulin mukaan Thaimaa on yksi yhtiön 14 strategisesta älypuhelinmarkkinasta Lumia-älypuhelinperheen menestyksen ansiosta.

Hänen mukaansa 7 000 – 13 000 bahtin, eli 160 – 300 euron älypuhelinsegmentti kasvaa edelleen nopeasti tänä vuonna. Nokia aikoo tuoda siihen lisää puhelimia.

Lumia 930 tulee myyntiin 9. heinäkuuta. Sen hinta on 19 890 bahtia eli 450 euroa. Dtac-operaattori tarjoaa kytkykaupassa sopimusta 50 prosentin alennuksella ensimmäisen vuoden aikana, Nokia Views kirjoitti.

Yantana sanoi Nokian odottavan Windows Phone -laitteiden ottavan 10 prosentin osuuden paikallisista markkinoista. Androidin osuus on 60 prosenttia ja iOS:n 20 prosenttia.

Markkinoita seuraavan GfK Thaimaan ennusteen mukaan maan älypuhelinmarkkinat kasvavat tänä vuonna noin 10 prosenttia lähes 14 miljoonaan  laitteeseen.

Nokia Thailandin markkinointijohtaja Nontawan Sindhavananda sanoi Microsoftin tuovan suuremmat taloudelliset mahdollisuudet markkinointiin ja bränditietoisuuden kohottamiseen.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?