Samsungin älykelloa palautetaan paljon kauppoihin - Digitoday - Ilta-Sanomat

Samsung ja Best Buy ihmettelevät: Älykelloa palautetaan paljon

Galaxy Gear -älykelloa palautetaan yllättävän paljon Best Buy -liikkeisiin Yhdysvalloissa, ketjun sisäiset dokumentit paljastivat Geek.comille.

28.10.2013 10:41 | Päivitetty 28.10.2013 10:32

Samsungin älypuhelinliitännäisen Galaxy Gearin myynti on reipasta Best Buy -ketjussa muihin kanaviin verrattuna, mutta tuotetta myös palautetaan ahkerasti, Geek.comin näkemät ketjun sisäiset dokumentit kertovat.

Asiakirjojen mukaan Samsung on todennut, että myydyistä Geareista yli 30 prosenttia palautetaan kauppoihin. Gear ei toimi itsenäisesti, vaan vaatii Galaxy Note 3 -älypuhelimen.

Voiko kyse olla niinkin yksinkertaisesta seikasta kuin, että ostajat ovat kuvitelleet Gearin tukevan esimerkiksi S3- tai S4-älypuhelintaan, vaikka näin ei vielä ole? Tuskin, sillä se viittaisi järkyttävään vastuuttomuuteen liikkeiden myyntihenkilöstön keskuudessa.

Ehkä syypää on sittenkin yleinen hype älykellojen mullistuksesta, kun se ranteeseen kiinnitetty vekotin – oli se sitten Gear tai joku muu – ei arjessa enää tuntunutkaan niin ihmeelliseltä. Edes Samsung tai Best Buy eivät ilmeisesti tiedä syytä, sillä liikkeissä työskenteleviä Samsungin työntekijöitä on pyydetty selvittämään asiaa.

Tiedot palautusmääristä koskevat vain Best Buyn kauppoja Yhdysvalloissa, muiden kanavien palautusmääristä ei ole tietoa. On myös epäselvää, mikä on Best Buyn normaali elektroniikkatuotteiden palautusmäärä.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?