Digitoday

Uusi verkkokauppa pyrkii Suomen verkko-ostariksi

Julkaistu: , Päivitetty:

Uusi Mitäsaisiolla.fi -verkkokaupan on tarkoitus olla kauppakeskus, jonka kautta muut yritykset voivat myydä verkossa omia tuotteitaan.


Uusi suomalainen Mitäsaisiolla.fi yrittää Suomessa samanlaiseksi verkkokauppakeskukseksi kuin Amazon ja Play.com ovat maailmalla.


Suosituista netin kansainvälisistä ostosapajista Play.com ja Amazon myyvät paljon muutakin kuin omia tavaroitaan. Itse asiassa Rakutenin Play.com luopui veroedut menetettyään kokonaan omasta myynnistään ja välittää nykyään vain kumppaniyritystensä tuotteita.

Samaa toimintamallia Suomeen tuo uusi Mitäsaisiolla.fi-verkkokauppakeskus, jonka takana on Sanoma Digital Finland.

– Haluamme tehdä verkkoshoppailusta yhtä hauskaa ja helppoa kuin missä tahansa kauppakeskuksessa piipahtamisesta – ja vähän enemmänkin. Mitäsaisiolla.fi -sivustolla asiakkaat voivat tehdä ostoksia useiden eri kauppiaiden kaupoissa ja maksaa kaikki kätevästi yhdellä kertaa, ilman postikuluja, Sanoma Digital Finlandin sähköisen kaupankäynnin johtaja Mikko Ketola sanoo.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Kauppa on nivottu yhteen eräiden Sanoman sivustojen kanssa. Niiden kautta verkkokauppakeskus tavoittaa Ketolan mukaan 3,5 miljoonaa potentiaalista ostajaa viikoittain.

Kauppakeskus löytyy oman Mitäsaisiolla.fi -osoitteensa lisäksi HS.fi:n, Nelonen.fi:n, Hyväterveys.fi:n, Vauva.fi:n, Meidänperhe.fi:n ja Puutarha.netin sivustoilta. Tuotevalikoima on muokattu kunkin median asiakaskunnan mukaiseksi.

Suomessa samantapaista verkkokauppakeskusta on yritetty pystyttää aiemminkin. Suurin odotuksin perustetun Fruugon taru kuitenkin lopahti lyhyeen, vaikka taustahahmoina olivat muun muassa nyt Nokia-ympyröistä paremmin tunnetut Risto Siilasmaa ja Jorma Ollila. Isot rahat Fruugo-seikkailussa menetti tuolloin myös Sanoma.

It-viikko kuuluu samaan Sanoma-konserniin kuin Sanoma Digital Finland.

Kommentit

    Näytä lisää