Kuponkijakelija jäädytti asekampanjat - Digitoday - Ilta-Sanomat

Nettikuponkifirma Groupon pani asekampanjat jäihin

Alennuskuponkien suurjakelija Groupon on keskeyttänyt kaikki aseisiin liittyvät mainoskampanjat. Kampanjoista päätetään tapauskohtaisesti.

22.1.2013 9:07 | Päivitetty 22.1.2013 9:06

Sandy Hookin alakoulun joukkoampumisen nostattama aseiden vastainen reaktio vaikuttaa myös nettialekuponkien ja markkinoinnin maailmaan. Tajouskampanjoita välittävä Groupon on saanut runsaasti yhteydenottoja asiakkailta ja kauppialta.

Grouponin Yhdysvaltain-verkosto on pannut jäihin kaikki aseisiin, ampumaratoihin, savikiekkoihin ja aseenkantolupiin liittyvät kampanjat. Yhtiö on ilmoittanut, että se käy läpi sisäisen harkinnan siitä, millaisia tuotekuponkeja se jakelee.

Asiasta blogissa kirjoittava NBCChicagon David Wolinskyn mukaan aseteollisuus on suhtaununut nurjasti kampanjoiden jäädytykseen. Teksasilaisen Central Texas Gun Worksin omistaja on haluaa synnyttää boikottiliikkeen Grouponia vastaan.

Wolinsky uskoo, että ihmiset huomaavat Grouponin asejäädytyksen ja huomauttaa, että Groupon tarvitsee positiivista yhteiskunnallista mainetta.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?