Directa: Asiakkaitamme peloteltiin

Julkaistu: , Päivitetty:

Hakemistoyhtiö Directa kertoo olevansa tyytyväinen poliisin tutkintaan, joka koskee Suomen Verkkoviestintäkeskusta.
Poliisi tutkiii laajaa petossarjaa, jossa Suomen Verkkoviestintäkeskuksen (SVVK) nimissä on  myyty yrityksille niin sanottua suoramarkkinointikieltopalvelua. SVVK mainostaa, että palvelu estää markkinointipuheluiden tulon yrityksille.

Hakemistoyhtiö Directan toimitusjohtaja Ville Komppa on tyytyväinen, että tutkinta etenee.

– Koko toimialan kehityksen kannalta on toki ongelmallista, että tällaiseen kauppatapaan puututaan näin hitaasti. Kaksi vuotta on pitkä aika internetmarkkinoinnin kehityksessä. Ikävä kyllä viranomaisten resurssien puute heikentää koko toimialan kehitystä.

Directan saamien tietojen sen asiakkaita on peloteltu. Directasta on annettu vääriä tietoja, joka koskevat yhtiön palvelun toimivuutta ja laskutusta.

– Tietojemme mukaan noiden väärien tietojen avulla asiakkaille on myyty palvelu, jota ei ole pyritty asianmukaisesti toteuttamaan. SVVK:n asiakkaat ovat maksaneet palvelusta useita satoja euroja, Komppa sanoo.

Directa jätti vuoden 2009 syksyllä tutkintapyynnön Suomen Verkkoviestintäkeskuksen toiminnasta. Directan saamien tietojen mukaan myös lukuisat SVVK:n asiakkaat ovat tehneet yrityksestä tutkintapyyntöjä.

Directan arvion mukaan SVVK on lähestynyt erityisen aktiivisesti Directan asiakkaina olevia yrityksiä.

Kommentit

    Näytä lisää