Digitoday

Verkkokauppa.com rasvaa tilausten käsittelyä

Julkaistu: , Päivitetty:

Tietotekniikan myyntiin erikoistunut Verkkokauppa.com uudistaa varastonhallintansa vaiheittain ensi syksynä ja lupaa sen myötä parempaa palvelua asiakkailleen.


Uuden varastonhallintaratkaisun ohjelmistoineen sekä luku- ja merkintälaitteineen toimittaa Finn-ID. Ratkaisun on määrä vähentää virheitä ja nopeuttaa tilattujen tuotteiden keruuta.

- Ratkaisun tärkeimmät hyödyt ovat ehdottomasti reaaliaikaisuudessa ja luotettavuudessa. Kunkin tuotteen sijainti on täsmällisesti tiedossa, eikä työntekijän tarvitse etsiä tavaroita paperilappujen avulla. Näin asiakas saa noutamansa tuotteen aikaisempaa nopeammin, Verkkokauppa.comin toimitusjohtaja Samuli Seppälä hahmottaa.

Varastohallintaratkaisun odotetaan järkeistävän ja tehostavan tuotteiden kulkua Verkkokauppa.comin Helsingissä toimivan varaston sekä noutomyymälöiden ja asiakaspostitusten välillä. Viivakoodiin perustuvan ratkaisun myötä verkkokaupan päätietojärjestelmässä on aina reaaliaikainen tieto tuotteiden sijainneista sekä saldoista.

95 prosenttia Verkkokauppa.comin tuotteista on merkitty EAN-koodilla, joka tulee toimimaan tuotteen yksilöivänä tietona järjestelmässä. Yhtiö luopuu vanhasta käytännöstä kierrättää omia tuotekooditarrojaan. Tulevaisuudessa jo vastaanottovaiheessa tiedetään, lähteekö saapunut tuote myymälään, postitetaanko se asiakkaalle vai viedäänkö se kenties varaston hyllyyn.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Kyseessä on järjestyksessään kolmas suuri varastonhallinnan uudistus Verkkokaupassa. Tämänkertaisen remontin suurin tuliainen varastotyöntekijöille on langattomat päätelaitteet.

- Nykyään ongelma on, että ei välttämättä tiedetä tarkalleen, missä jokin tuote on. Onko se hyllyssä, vai onko joku jo poiminut sen, it-päällikkö Henrik Weckström kuvailee.

- Ratkaisun ansiosta työtehtäviä pystytään jakamaan useamman ihmisen kesken, mikä tehostaa varaston toimintaa. Työ tulee työntekijän luo päätelaitteeseen, eikä henkilökunnan tarvitse juosta tietokoneella kuittaamassa tehtyjä toimenpiteitä.

Weckström vakuuttaa, että uudistus ja nopeutuva palvelu ei nosta asiakkailta perittäviä toimitusmaksuja.

Kommentit

    Näytä lisää