Digitoday

CBS osti musiikkimieltymysten Last.fm-yhteisöpalvelun

Julkaistu:

Käyttäjien kuuntelumieltymyksiä seuraava ja nettiradiokanavia tarjoava Last.fm-yhteisöpalvelu ilmoitti viime viikolla, että yhdysvaltalainen CBS-radio ja televisioverkko osti sen.


CBS osti Last.fm-palvelun 280 miljoonalla dollarilla. BBC Newsin mukaan ostos on suurin web 2.0 -kauppa Isossa-Britanniassa.

Last.fm on yhteisöpalvelu, joka kirjaa käyttäjiensä musiikinkuuntelut ja kertoo heille samanlaisesta musiikista pitävistä käyttäjistä. Viisi vuotta vanhalla palvelulla on yli viisitoista miljoonaa käyttäjää.

Last.fm:n Richard Jonesin mukaan CBS:n ostaessa Last.fm:n, sen kehittäjät saavat hyvät mahdollisuudet kehittää uusia ominaisuuksia. Lisäksi kehittäjätiimi pysyy edelleen Lontoossa ja Last.fm-alustan avoimuus ja yksityisyyskäytännöt eivät muutu.

Kommentit

    Näytä lisää