Digitoday

Vuorovaikutteinen tv kangertelee Britanniassa

Julkaistu:

Interaktiivinen televisio ei ole lähtenyt odotettuun lentoon edes digitelevision kärkimaihin kuuluvassa Britanniassa.

Markkinointitoimisto Tequilan Lontoon-toimiston partneri ja digitaalisen markkinoinnin johtaja Matthew Mills arvioi, että interaktiivinen televisio on jäänyt mobiili- ja internetkehityksen kelkasta. Syitä hän löytää niin infrastruktuurista, tv-yhtiöiden asenteesta kuin toimivien liiketoimintamallien puutteestakin.

Tämä on Millsin mielestä ongelma etenkin nykyisessä verkkoympäristössä, jossa yhä suurempi osa sisällöstä on kuluttajien itsensä tuottamaa.

Britanniassa lisähaasteita tuo satelliittikanavien suosio kaapelijakeluun verrattuna. Yhdysvalloissa tilanne on päinvastainen.

Ero mobiilipalveluihin

Suurimpana ongelmana Mills pitää toimivien liiketoimintamallien puuttumista. Tässä hän näkee eron mobiilipalveluihin, joiden kehittämistä selkeä liiketoimintamalli on vauhdittanut.

Itse hän arvelee, että tv-yhtiöiden rahoitus pohjautuu jatkossa tilaajavetoiseen malliin mainostajavetoisen sijaan.

Tulevaisuus edessä

Interaktiivisella televisiolla on Millsin mielestä tulevaisuus. Perinteisen tv-vastaanottimen sijaan sen keskiössä on kannettava laite, jossa yhdistyvät tietokone, langaton verkkoyhteys ja televisio.

Kommentit

    Näytä lisää