Uusi osio Internet Avustajaan - Digitoday - Ilta-Sanomat

Soneran asiakaspalvelija ottaa etäyhteyden ongelmakoneelle

Suomalaiset teleyritykset ovat saaneet monasti moitteita ruuhkaisesta asiakaspalvelustaan. Nyt Sonera yrittää parantaa tilannetta Internet Avustaja -sovelluksensa uudella osiolla.

30.3.2006 16:54

Etätuki-palvelun avulla laajakaista-asiakas voi ottaa suoraan yhteyttä Soneran tekniseen asiakaspalveluun. Tarvittaessa asiakas voi antaa luvan ottaa tietokoneeseen hetkeksi etäyhteys, jolloin ongelmaa etsitään Soneran asiakaspalvelutyöntekijän avulla.

- Asiakkaamme ovat toivoneet, että voisivat ottaa myös muuten kuin soittamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Etätuki-palvelu tuo tällaisen mahdollisuuden nyt asiakkaillemme. Sen sijaan, että soittaa asiakaspalveluun, voi seurata suoraan omalta koneeltaan, miten Soneran tekninen asiakaspalvelu ratkoo etäyhteyden avulla ongelmaa, sanoo kehitysasiantuntija Antti Koskinen TeliaSonera Finlandista.

Toimii Microsoft-ympäristössä

Soneran Internet Avustajalla voi etsiä internetin käyttöön liittyvää tietoutta sekä selvittää ja korjata www-selaimeen, sähköpostiin ja laajakaistayhteyteen liittyviä vikoja. Palvelun käyttö on maksutonta.

Internet Avustajan voi käydä lataamassa omalle koneelleen www.sonera.fi/internetavustaja -sivustolla. Ohjelman asennuksen jälkeen vianselvitys on mahdollista silloinkin, kun laajakaistayhteys ei ole toiminnassa. Tällöin ohjelma itse tarkistaa koneen asetuksia ja kertoo käyttäjälle, missä vika saattaa piillä.

Internet Avustajan tukemat käyttöjärjestelmät ovat Windows 98/ME, Windows 2000 ja Windows XP. Ohjelman käyttö on mahdollista vain Internet Explorer -selaimen versioilla 5 ja 6. Sähköposti- ja uutisryhmien vianselvitys toimii ainoastaan Outlook Express -sähköpostiohjelman kanssa.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?