40% on jo käyttänyt tekstiviestimarkkinointia - Digitoday - Ilta-Sanomat

Suurbrandit satsaavat kännykkämainoksiin

Euroopan johtavat brandit ohjaavat markkinointipanoksiin yhä enemmän mobiiliviestintään. 50 suuresta brandista 45 aikoo käyttää teksti- ja multimediaviestejä markkinointiin viimeistään vuonna 2008.

22.2.2006 15:22

Kolmasosa vastaajista arvelee ohjaavana markkinointipanoksistaan vähintään yhden kymmenysosan mobiilikanavaan.

Mobiilijärjestelmiä kehittävän Airwiden Vanson Bournella teettämän selvityksen mukaan 52 prosenttia tutkimuksessa mukana olevista yrityksistä aikoo käyttää 5-25 prosenttia koko markkinointibudjetistaan mobiilimarkkinointiin.

Tähän mennessä 40 prosenttia vastaajista oli käyttänyt tekstiviesti- ja 18 prosenttia multimediamainontaa.

Positiivisesta asennoitumisesta huolimatta enemmistö vastaajista ei tiennyt kuinka mobiilimainonnalla saavutetaan kohdeyleisö, kuinka kampanja toteutetaan ja kuinka sitä mitataan.

Noin puolet vastaajista uskoo mobiilimarkkinoinnin olevan huomattavasti tehokkaampaa kuin suoramainonnan. 47 prosenttia uskoo, että 5-15 prosenttia mobiilimainoksen saajista reagoi ottamalla yhteyttä.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?