- Näiden tulosten valossa mobiilimarkkinoinnista voidaan nyt puhua koko väestöä koskevana tosiasiana. Yritysten onkin siis syytä noteerata matkapuhelin varteenotettavana markkinointi- ja asiakasmediana, kertoo Heimo Consultingin toimitusjohtaja Eeva-Liisa Ylälahti yrityksen tiedotteessa.
Heimo Consulting kertoo myös, että on jo yksi käyttäjäryhmä, 24 - 35-vuotiaat, on valmis vastaanottamaan ja hyödyntämään erilaisia digitaalisia kanavia monipuolisesti. Ryhmässä markkinointiviestejä oli vastaanottanut matkapuhelimeensa 59 prosenttia, ja 33 prosenttia oli reagoinut mobiililla päätelaitteella muissa medioissa olleeseen markkinointiviestintään.
Suomen Suoramarkkinointiliiton tilaaman tutkimuksen tavoitteena oli hahmottaa matkapuhelimen ja muiden mobiililaitteiden roolia markkinoinnin ja palvelutarjonnan kanavana sekä kartoittaa mediakonvergenssin toteutumista Suomessa. Tutkimukseen vastasi yli 1 500 15 - 64-vuotiasta suomalaista.