Markkinointiviestien virta kännykkään kiihtyy

Mobiilimarkkinointi on kasvanut tasaisesti vuodesta 2001, jolloin alle kymmenys suomalaisista oli vastaanottanut markkinointiviestintää matkapuhelimeensa. Hiljattain julkaistussa Heimo Consultingin Mobile Media Tracking -tutkimuksessa 45 suomalaisista, ja joissakin kohderyhmissä lähes 60 prosenttia, oli vastaanottanut markkinointiviestejä langattomasti.

16.12.2005 12:35

- Näiden tulosten valossa mobiilimarkkinoinnista voidaan nyt puhua koko väestöä koskevana tosiasiana. Yritysten onkin siis syytä noteerata matkapuhelin varteenotettavana markkinointi- ja asiakasmediana, kertoo Heimo Consultingin toimitusjohtaja Eeva-Liisa Ylälahti yrityksen tiedotteessa.

Heimo Consulting kertoo myös, että on jo yksi käyttäjäryhmä, 24 - 35-vuotiaat, on valmis vastaanottamaan ja hyödyntämään erilaisia digitaalisia kanavia monipuolisesti. Ryhmässä markkinointiviestejä oli vastaanottanut matkapuhelimeensa 59 prosenttia, ja 33 prosenttia oli reagoinut mobiililla päätelaitteella muissa medioissa olleeseen markkinointiviestintään.

Suomen Suoramarkkinointiliiton tilaaman tutkimuksen tavoitteena oli hahmottaa matkapuhelimen ja muiden mobiililaitteiden roolia markkinoinnin ja palvelutarjonnan kanavana sekä kartoittaa mediakonvergenssin toteutumista Suomessa. Tutkimukseen vastasi yli 1 500 15 - 64-vuotiasta suomalaista.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?