Suomalainen Total Management hyödyntää - Digitoday - Ilta-Sanomat

Googlelta odotettu rajapinta avainsanamainontaan

Google julkaisi api-liittymän (application programming interface) Adwords-mainontaansa. Google Adwords APIn avulla Pohjoismaiden ensimmäinen Googlen hyväksymä (Qualified) mainosammattilaisyritys Total Management sanoo pystyvänsä merkittävästi tehostamaan mainostajiensa Google-mainoskampanjoiden hallintaa.

4.2.2005 15:17

- Voimme nyt integroida myös Google-mainonnan SnooBI Oy:n kanssa yhdessä kehittämäämme internet-mainonnan hallinta- ja mittausjärjestelmään, kertoo Total Managementin toimitusjohtaja, insinööri Risto Poutiainen.

- Kehittämällämme Snoobi AdTracker -järjestelmällä voimme mitata internet-mainonnan, kuten banner-kampanjoiden kävijämääriä, laatua ja ennen kaikkea mainonnan tehoa. Seuraamme esimerkiksi banner-mainontaa näyttökerroista ja klikkauksista aina tilauksiin ja euroihin asti, Poutiainen valottaa. Nyt sama järjestelmä voidaan laajentaa myös ostetuilla hakusanoilla näytettävään Google-mainontaan.

Suomalaisyhtiön mukaan mahdollisuudet ovat rajattomat, sillä integroimalla internet-mainoskampanjoiden hallinta tarkkaan kävijäseurantaan ja mainonnan tehon mittaukseen saadaan koko mainontaprosessin langanpäät mainostajan hyppysiin. Ongelma on aiemmin ollut usein siinä, että tilauksia kyllä saadaan webin kautta, mutta ei tiedetä mistä mainoskampanjasta tilaukset tarkalleen ottaen ovat peräisin. Mainonnan ostaminen on ollut mutu-tiedon varassa.

Oma sovellus Google-mainonnan kampanjanhallintaan on ollut jo pitkään korkealla mediatoimistojen ja mainostajien toivomuslistalla, Total Management tietää. Viimeisen vuoden aikana räjähdysmäisesti kasvaneen internet-mainonnan takia sovellusrajapinta Googleen on arviolta välttämätön työväline, jota on odotettu kauan ja hartaasti.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?