Digitoday

Helsingin terveysviraston atk-vika korjattu

Julkaistu:

Helsingin terveysviraston sähköisen potilastietojärjestelmän järjestelmäongelmat on saatu korjattua, ilmoittaa yksi ohjelmatoimittajista Orace, joka haluaa korostaa, että vika ei ollut Oraclen tietokantatuotteessa. Ongelma oli siten Novo Group Oy:n Pegasus-ohjelmiston sisältävässä järjestelmäkokonaisuudessa.
Oraclesta kerrottiin keskiviikkona, että sen tukiorganisaatio sai maanantai aamuna kiireellisen tukipyynnön Novo Groupilta. Tämän jälkeen Oraclen parhaat suomalaiset ja ulkomaiset asiantuntijat ratkoivat ongelmaa yhdessä Novo Groupin kanssa.

Oracle on toimittanut tietokantaohjelmiston kumppanilleen Novo Groupille. Oraclesta huomautetaan, että järjestelmäkokonaisuuden on toimittanut Novo Group, joka tuottaa myös käyttöpalvelun ja vastaa järjestelmän operoinnista.

Helsingin terveysviraston sähköisen potilastietojärjestelmän oli keskeytetty m aanantaista keskiviikkoon kaikilla terveysasemilla, terveyskeskussairaaloissa, psykiatrian poliklinikoilla ja terveyskeskuspäivystyksessä.

Jätestelmän käyttö keskeytettiin terveysviraston mukaan, koska sen toiminta hidastui siinä määrin, että se haittasi potilaspalvelua. Toimipaikat siirtyivät katkoksen aikana käyttämään paperisia, aikaisemmin käytössä olleita potilaskertomuksia.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Kun kaikki opn hyvin, potilastietojärjestelmässä Novon Pegasos-ohjelmisto toimii yhdessä Oraclen tietokannan kanssa.

Kommentit

    Näytä lisää