AdWords kasvaa - Digitoday - Ilta-Sanomat

Googlen hakusanakauppa laajenee Eurooppaan

Google laajentaa Yhdysvalloista tuttua AdWords-palveluaan Euroopan markkinoille. Palvelu nostaa mainostajan linkin näkyviin hakutulosten oheen tiettyjä hakusanoja käytettäessä.

1.10.2002 10:58

Google tuo AdWords-palvelunsa Euroopan markkinoille. Palvelun ideana on tarjota hakuja tekevälle asiakkaalle listauksen ohessa hakusanoihin kytkettyjä kaupallisia linkkejä. Vaikka mainostajan linkki tulee näkyviin sen ostamia hakusanoja käytettäessä, mainostaja ei maksa linkin esittämisestä vaan vasta silloin, kun asiakas klikkaa linkkiä, ZDNet UK –lehden julkaisema uutinen kertoo.

AdWords-palvelu on tuttu Yhdysvalloista, jossa Google on tarjonnut sitä mainostajille yli vuoden ajan. Googlella tehdään päivittäin noin 150 miljoonaa hakua, ja yli puolet niistä Yhdysvaltain ulkopuolella, yhtiö kertoo.

Google sanoo toimintansa olleen voitollista viimeisen puolentoista vuoden ajan. Yhtiö avasi viime vuonna ensimmäisen ulkomaisen sivukonttorinsa Britanniassa. Nyt sillä on toimistot myös Ranskassa, Saksassa, Italiassa ja Kanadassa.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?