Digitoday

Giljotiinin ohjelmaoptio myyty 10 maahan

Julkaistu:

Broadcasters Oy:n Neloselle kehittämä ja tuottama Giljotiini-formaatti herätti Cannesissa järjestetyssä MIPTV 2002 -tapahtumassa ja Montreuxin Kultainen Ruusu -festivaaleilla poikkeuksellisen laajaa kansainvälistä kiinnostusta.
Giljotiinin ohjelmaoptio on myyty Ruotsiin, Norjaan, Tanskaan, Saksaan, Belgiaan, Ranskaan, Portugaliin, Kreikkaan, Romaniaan ja Yhdysvaltoihin. Neuvottelut useiden muiden maiden kanssa ovat käynnissä. Ohjelman kansainvälisestä myynnistä vastaa MTV International Kööpenhaminassa.

- Giljotiini täyttää erinomaisesti hyvän päivittäisen game show -formaatin vaatimukset. Ohjelmaidea on samalla kertaa sekä yksinkertainen että omaperäinen ja ohjelma on mahdollista tuottaa kustannustehokkaasti, sanoo MTV Internationalin toimitusjohtaja Jacob Houlind.

- Silti on pakko myöntää, että ohjelman herättämä kiinnostus on yllättänyt meidätkin. Game show -markkinat ovat erittäin vaikeat ja kilpailu on todella kovaa.

Giljotiini on päivittäinen tieto- ja bluffauskilpailu, jonka voi voittaa tietämättä vastausta yhteenkään kysymykseen. Riittää kun tietää kuka ei tiedä.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Giljotiini käynnistyi Nelosella viime syksynä. Tähän mennessä ohjelmaa on tuotettu 114 jaksoa. Tänä keväänä ohjelma on saavuttanut parhaimmillaan lähes 250 000 katsojaa.

Kommentit

    Näytä lisää