USA:ssa uskotaan tv-uutisiin - Digitoday - Ilta-Sanomat

Verkkokaupat arveluttavat yhä amerikkalaiskuluttajia

Yhdysvaltalaiset luottavat lujasti televisiouutisiin, kun taas verkon kauppapaikat saavat Consumer WebWatch -kyselyssä luottamuslauseen vain vajaalta kolmannekselta.

18.4.2002 14:22

Kuluttajien luottamus verkkokauppoihin on yhä selvästi ohuempaa kuin usko painetun sanan oikeellisuuteen, kertoo yhdysvaltalainen Consumer WebWatch -tutkimusraportti.

Vain 29 prosenttia puhelinkyselyyn vastanneista 1500 amerikkalaisesta sanoo luottavansa tuotteita tai palveluita myyviin verkkosivuihin. Tuote- tai palvelutietoa tarjoaviin sivuihin sanoo luottavansa 33 prosenttia vastaajista. Kaikkiaan tutkimukseen haastateltiin puhelimitse yli 1500 amerikkalaista. Verkkokauppiaiden osakseen saama luottamus näytti vähäiseltä varsinkin, kun sitä verrattiin kysymykseen sanomalehtien tai television uutisten luotettavuudesta. Näihin uutiskoneisiin sanoi uskovansa 58 prosenttia vastaajista. Verkkosivuille vastaajat toivoivat selväsanaista tietoa, joka auttaisi luotettavuuspäätelmien teossa. Kuluttajia kiinnostaa muun muassa tietoa siitä, kenen liiketoiminnasta on kyse ja mihin voi ottaa yhteyttä ongelmatilanteissa.

Mainos: Schneider Electric

Tipuitko turnauksesta sähkönjakelun häiriön vuoksi? Näin pidät pelit käynnissä

Jos sähkönjakelu takkuaa, myös pelit keskeytyvät.

Virransyötön jatkumisen sähkökatkon aikana voi varmistaa erillisellä UPS-laitteella. UPS suojaa nettiyhteyden ja pitää pelit käynnissä.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?