Netissä ei riitä ruutia elokuvakanavaksi

Vain joka kymmenenes amerikkalainen on kiinnostunut katselemaan elokuvia tietokoneensa näyttöruudulta, kertoo Jupiter Media Metrixin tuore markkinatutkimus.

21.12.2001 7:40

Tietokone ei ole kovinkaan kiinnostava elävän kuvan kanava. Yhdysvalloissa elokuvatuotteiden jakeluteitä punninneen Jupiter Media Metrixin mukaan kuluttajista 11 prosenttia kertoi olevansa kiinnostunut online-elokuvista. Lähes joka kolmannen mielestä "internet on liian hidas elokuvan katsomiseen".

Tilausvideoiden (video-on-demand) nälkään etsitään vastausta lähinnä satelliitti- tai kaapelitelevisioyhtiöiltä. Tällaisista palveluista ilmoitti olevansa kiinnostunut 28 prosenttia amerikkalaisista netin käyttäjistä.

Netin käyttäjistä 45 prosenttia ilmoitti vuokraavansa videokasetin vähintään kerran kuukaudessa.

Kyselytutkimuksen yhteydessä Jupiter on julkistanut myös ensimmäisen tilausvideopalveluja koskevan markkinaennusteensa. Arvion mukaan tilausvideobisnes on vuoteen 2006 mennessä kasvanut Yhdysvalloissa lähes 642 miljoonan dollarin suuruiseksi.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?