AtBusiness toimitti - Digitoday - Ilta-Sanomat

LEL hankki crm-ratkaisun

Asiakassuhdehallinnan (crm) strategioihin ja tietoteknisiin ratkaisuihin erikoistunut AtBusiness Communications on toteuttanut LEL Työeläkekassan crm-järjestelmän.

28.5.2001 11:07

LEL Työeläkekassassa on aloitettu valmistautuminen laissa säädetyn työeläkekassan muuttamiseksi keskinäiseksi eläkevakuutusyhtiöksi. Jos tulevaisuudessa ollaan vapaassa kilpailutilanteessa, LEL haluaa taata asemansa ja toimintamahdollisuutensa muuttuvissa oloissa, kertovat osapuolet tiedotteessaan.

Osapuolten mukaan yksi keskeinen osa valmistautumista on muokata liiketoimintaprosesseja ennakoidun kilpailutilanteen mukaiseksi. Tämä tarkoittaa muun muassa erityistä panostusta asiakkuuksiin liittyviin toimintatapoihin ja asenteisiin.

-Työeläkelainsäädännön mahdollinen yhdentyminen ja kilpailuolosuhteiden muuttuminen asettaa LEL Työeläkekassalle haasteen suunnata yrityksen toimintaa kohti entistä asiakaslähtöisempää ja tehokkaampaa palvelua. Tämän takia LEL Työeläkekassassa päätettiin ottaa käyttöön uusi asiakassuhdehal-lintajärjestelmä, kertoo LEL:n osastopäällikkö Jukka Lindfors päätöksen taustoista.

AtBusiness vastasi LEL:n crm-hankkeen suunnittelusta sekä käytäntöönotosta yhdessä tytäryrityksensä CAA Consultingin kanssa. LEL:n asiakashallintajärjestelmä on toteutettu AtBusinessin W³CRM- tuotteella. Siihen kuuluu oleellisena osana käyttöönottoprosessi, jossa toteutetaan liiketoimintakonsultoinnin ja tietoteknisen ratkaisun samanaikainen läpivienti.

-Uuden tuoteversion ansiosta olemme pystyneet pudottamaan W³CRM- asiakashallintaohjelmiston toteutukseen liittyvää läpimenoaikaa yli 75 prosenttia aikaisempiin projekteihin verrattuna, kertoo AtBusinessin toimitusjohtaja Petri Salonen.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?