Siebel yhdistää e-bisneksen yhdeksi kokonaisuudeksi

Siebel Systems on maailman suurin CRM (Customer Relations Management) ?ohjelmistoratkaisujen tarjoaja. Yrityksen suuri missio on tarjota viestintää asiakkaille eri kanavien välityksellä riippumatta siitä, mitä kanavaa käytetään.

27.2.2001 9:50

Siebelin strategiana on tarjota e-bisnes-sovelluksia, joiden avulla voidaan yhdenmukaistaa eri myynti-, markkinointi- ja palvelukanavat toimimaan yhtenä sähköisen liiketoiminnan kokonaisuutena.

Tämä tarkoittaa sitä, että eri kanavat, kuten kentällä toimiva myyntihenkilöstö; asiakaspalvelu, jälleenmyyjät, call centerit, jälleenmyyntipisteet ja internet toimivat mahdollisimman reaaliaikaisessa yhteydessä keskenään yhteen tietokantaan perustuen.

Mitä joustavammin kokonaisuus kanavien välillä toimii, sitä paremmin yritykset voivat parantaa asiakastyytyväisyyttä ja lisätä siten liikevaihtoaan kilpailuedun turvin. Siebelillä on kehitteillä myös mobiileja ratkaisuja kanavien lisäämiseksi.

Suomeen Siebel Systems saapui viime vuoden elokuussa. Sen vetäjänä ja aluejohtajana toimii Seppo Marjamäki. Tällä hetkellä yritys työllistää Suomessa kymmenkunta henkilöä ja sen asiakaskuntaan kuuluu muun muassa Nokia, jonka kanssa Siebelillä on yhteistoimintaa myös mobiilibusineksen kehittämisessä. Muita asiakkaita ovat esimerkiksi Helsingin Sanomat, Sonera ja Kärkimediat.

Siebelin koosta ja tavoitteista kertoo jotain se, että asiakassegmentin kahtiajako on yli ja alle miljardin markan yritykset. Ylempään segmenttiin esimerkiksi Suomessa mahtuu noin 250 ja alempaan noin 2000 yritystä.

Marjamäki hehkuttaa asiakastyytyväisyyden merkitystä Siebelin toiminnan kulmakivenä.

Siebel Systemsin on perustanut Tom Siebel, joka tänäkin päivänä on yrityksen toimitusjohtaja. Yrityksen asiakkaina ovat ylipäätään suuret kansainväliset asiakkuussuhteiden parissa työskentelevät yritykset, kuten esimerkiksi pankki- ja rahoitusala, vakuutusyhtiöt, tietoliikenteen ja lääketieteen, it-alan sekä monen muun alan yritykset.

Ohjelmistoyritys Siebel Systems on ollut voimakkaassa kasvussa perustamisestaan lähtien ja sen liikevaihto kasvoi viime vuonna edellisvuodesta 121 prosenttia noin 1,8 miljardiin dollariin.

Nettotulos parantui vieläkin reippaammin eli yli kaksinkertaistui 123 miljoonaan dollariin tilivuoden 1999 57 miljoonasta dollarista.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?